×
×

چرا سیب زمینی گران شد؟ / قیمت ۲۰ هزار تومان را تایید نمی کنیم

  • کد نوشته: 477339
  • ۱۱ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، اسدالله کارگر  درباره دلایل گرانی سیب زمینی گفت: در حال حاضر فصل سیب زمینی تمام شده و محصولاتی هم که وارد بازار می‌شود، سیب زمینی‌های انباری و دپو شده است. وی با بیان اینکه سیب زمینی نو حدود یکماه دیگر وارد بازار می‌شود، افزود: زمانی که سیب […]

    چرا سیب زمینی گران شد؟ / قیمت ۲۰ هزار تومان را تایید نمی کنیم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، اسدالله کارگر  درباره دلایل گرانی سیب زمینی گفت: در حال حاضر فصل سیب زمینی تمام شده و محصولاتی هم که وارد بازار می‌شود، سیب زمینی‌های انباری و دپو شده است.

    وی با بیان اینکه سیب زمینی نو حدود یکماه دیگر وارد بازار می‌شود، افزود: زمانی که سیب زمینی سر زمین برداشت و عرضه شود قیمت آن نیز در بازار کاهش می‌یابد.

    کارگر ادامه داد: کسانی که در حال حاضر سیب زمینی انباری و دپو شده، دارند باید تا قبل از ورود محصول نو آن را به بازار عرضه کنند چون وقتی محصول جدید وارد بازار می‌شود، بازار اشباع خواهد شد.

    این فعال صنفی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها و اختلالات در حمل و نقل نیز در گرانی این محصول مؤثر بوده است، گفت: زمانی که عرضه محصولی کم شود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

    کارگر قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی را در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: مغازه داران باید محصول را براساس فاکتوری که خریداری کرده اند و بعلاوه ۳۵ درصد سود به فروش برسانند ممکن است فروشنده‌ای سیب زمینی را ۱۴ هزار تومان خریداری کرده باشد و ممکن هم است با قیمتی کمتر از این رقم آن را خریده باشد بنابراین ما قیمت‌های ۱۸ و ۲۰ هزار تومان را در مغازه‌ها تأیید نمی‌کنیم و می‌گوئیم که قیمت فروش باید براساس فاکتور خرید فروشنده باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *