×
×

چربی سوزی شکم و پهلو با این مواد غذایی

  • کد نوشته: 478696
  • ۲۱ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از سلامت نیوز ؛ بدن زمانی که بیش از نیاز روزانه خود کالری و انرژی دریافت کند آن ها را به صورت چربی ذخیره می کند تا در روز مبادا از آن ها برای تامین انرژی استفاده کند. بنابراین وقتی می گوییم بدن در حال […]

    چربی سوزی شکم و پهلو با این مواد غذایی
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از سلامت نیوز ؛ بدن زمانی که بیش از نیاز روزانه خود کالری و انرژی دریافت کند آن ها را به صورت چربی ذخیره می کند تا در روز مبادا از آن ها برای تامین انرژی استفاده کند. بنابراین وقتی می گوییم بدن در حال چربی سوزی است یعنی اینکه چربی های اضافی بدن در حال استفاده شدن هستند.

    مواد غذایی وجود دارند که به طور طبیعی چربی سوزی شکم و پهلو را سبب می‌شوند که عبارتند از:

    ۱.  چای سبز

    ترکیبات موجود در چای سبز بسیار برای سلامتی مفید هستند. این ترکیبات کم و بیش در همه ی انواع چای ها دیده می شوند ولی با نسبت های متفاوت و دارا بودن بعضی ترکیبات خاص که در انواع دیگر ممکن است دیده نشود. مثلا غنی ترین نوع چای سبز چای سبز ماچا است که ترکیباتی دارد که در انواع دیگر چای ها دیده نمی شود. مطالب ذکر شده در این قسمت چای سبز معمولی است.

    ۲. سرکه سیب

    خوردن ۲ قاشق چایخوری (رقیق شده با آب) سرکه سیب قبل از وعده های غذایی علاوه بر بهبود سطح سلامت بدن باعث کاهش اشتها نیز می شود. سرکه سیب دستگاه گوارش را پاکسازی می کند و باعث بهبود عملکرد روده ها می شود.

    ۳.  زنجبیل

    زنجبیل (زنجفیل) با ۳ مکانیسم کاهش اشتها، ایجاد احساس سیری و افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن به چربی سوزی و به خصوص آب کردن چربی های شکم و پهلو کمک می کند.

    ۴. دارچین

    تحقیقات نشان داده اند؛ استفاده از دارچین در رژیم غذایی سوخت و ساز بدن را تا ۲۰ برابر افزایش می دهد و با کمک به مصرف انرژی های ذخیره ای بدن باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

    ۵.  آب کرفس

    خوردن کرفس به دلیل داشتن فیبر فراوان باعث می شود حجم زیادی از معده پر شود و به این ترتیب مغز پیام سیری را مخابره می کند و به فرد احساس سیری دست می دهد. میزان کالری گیاه کرفس بسیار اندک است و همین موضوع یکی از دلایل خاصیت لاغر کنندگی این سبزی پرخاصیت است.

    ۶.  سماق

    سماق هم مانند خیلی از مواد گیاهی دارای آنتی اکسیدان (از بین برنده مواد سمی در بدن) است. مزه ترش آن به دلیل وجود ویتامین C است. امگا ۳ هم در این چاشنی ترش یافت می شود.

    ۷. رازیانه

    یکی از دلایل کم و زیاد شدن وزن اختلال در خوابیدن است. وقتی شما خوابی آرام و منظم داشته باشید کمک زیادی به تعادل وزن شما می شود. در دانه های رازیانه ماده ای به نام ملاتونین وجود دارد که به تنظیم شدن خواب کمک زیادی می کند. به طوری که روزها پر انرژی هستید و شب ها خوابی آرام را تجربه می کنید.

    ۸.  زیره

    زیره کلسترول بد خون را کاهش می دهد و به این ترتیب علاوه بر حفظ سلامتی بدن به لاغری و تناسب اندام نیز کمک می کند. این ادویه پر خاصیت با افزایش و بهبود فرآیند هضم غذا در گوارش، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد تا با مصرف مواد ذخیره ای بدن، تناسب اندام حفظ شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *