×
×

چرخ تولید ۶ کارخانه لبنیات خراسان جنوبی به حرکت در می‌آید

  • کد نوشته: 475338
  • ۹ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • “غلامرضا قوسی” روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد، افزود: برای رفع مشکلات واحدهای فرآورده‌های لبنی چند جلسه از جمله یک جلسه با حضور فعالان این حوزه، بانک‌های عامل و مسوولان مربوطه ۲۸ مهر ماه برگزار شد. وی گفت: در […]

    چرخ تولید ۶ کارخانه لبنیات خراسان جنوبی به حرکت در می‌آید
  • “غلامرضا قوسی” روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد، افزود: برای رفع مشکلات واحدهای فرآورده‌های لبنی چند جلسه از جمله یک جلسه با حضور فعالان این حوزه، بانک‌های عامل و مسوولان مربوطه ۲۸ مهر ماه برگزار شد.

    وی گفت: در این نشست مقرر شد بانک‌ کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید در استان نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای مذکور در صورت تسویه بدهی‌های قبلی اقدام کنند.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر پرونده واحد تولیدی هجرت طبس برای اخذ ۲ میلیارد تومان تسهیلات، شیر خشک سربیشه برای ۱۵۴ میلیارد تومان، واحد سنگ تراش نهبندان برای سه میلیارد تومان، واحد ستره برای توسعه طرح برای اخذ ۲ میلیارد تومان و سایر واحدها از جمله آنا و البان در حال تکمیل است.

    وی افزود: تسهیلات مورد نیاز این واحدهای تولیدی از محل اعتبار مشاغل پایدار، تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

    رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم گفت: تامین تسهیلات ارزان‌قیمت از طریق صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۲ درصد یا معادل آن و پذیرش محل اجرای طرح به عنوان وثیقه دو درخواست سرمایه‌گذاران واحدهای تعطیل شده فرآورده‌های لبنی در استان است.

    محمدعلی رمضانی افزود: تسهیلات تعیین شده باید در اختیار آن دسته از واحدهایی قرار گیرد که قادر به فعال‌سازی واحد و افزایش تولید باشند.

    وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسات قبل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تقبل کرد امسال اعتبارات صنایع تبدیلی و تکمیلی استان را به واحدهای لبنی تعطیل شده اختصاص دهد.

    استاندار خراسان جنوبی در این باره گفت: از ۹ واحد فرآورده‌های لبنی تعطیل شده در استان حتی اگر مشکل یک واحد هم حل شود و به چرخه تولید بازگردد بخشی از مشکلات مربوط به لبنیات در استان حل و فصل می‌شود.

    حمید ملانوری افزود: در این جلسه مصوب شد تا بانک‌های عامل نسبت به پذیرش محل اجرای طرح به عنوان وثیقه پرداخت تسهیلات به این واحدهای تولیدی اقدام کنند.

    نماینده کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به جلسه‌ای که در این خصوص با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، واحدهای تولیدی امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار را دارند.

    افشاری افزود: این واحدها درخواست تسهیلات تبصره‌ای داشتند که این امکان فراهم نیست و باید از منابع بانکی تسهیلات را پرداخت کنیم.

    فعال‌سازی واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌فعال خراسان جنوبی از تاکیدات رییس جمهوری در سفر نوزدهم شهریور ماه به این استان بود.

    آیت الله سید ابراهیم رییسی در نشست شورای اداری استان که در پایان سومین سفر استانی رییس جمهوری برگزار شد، با اشاره به موضوع نبود کارخانه شیر در خراسان جنوبی که در جلسات داخل استان مطرح شد، گفت: از طرفی اعلام شد که کارخانه شیر داریم اما تعطیل است و استاندار خراسان جنوبی مورد و علت تعطیلی این کارخانه را بررسی کند و مشخص شود که مشکل کارخانه چیست تا مشکل آن رفع و فعال شود.

    رییس جمهوری با تاکید بر اینکه براساس اولویت‌ها تخصیص منابع اعتباری را خواهیم داشت اضافه کرد: پروژه‌های نیمه‌فعال در استان باید در راستای اشتغالزایی فعال شود و برخی پروژه‌ها مشکل کمبود اعتبار دارند که با تزریق بودجه گره آن باز خواهد شد.

    وی گفت: اگر مساله پروژه‌های نیمه‌فعال در خراسان جنوبی حل شود هم مشکل استان حل می‌شود و هم هزاران شغل در این زمینه ایجاد می‌شود و این موضوع یکی از اولویت‌هایی است که باید حتما دنبال شود.

    فعال‌سازی واحدهای لبنی تعطیل خراسان جنوبی دستور کار جلسه قبلی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان هم بود و استاندار خراسان جنوبی دهم مهر امسال در این نشست گفت: باید ساز و کار برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان این واحدها فراهم شود همچنین رویکرد همه متولیان این باشد که واحدهای تعطیل فرآوری شیر در استان مجدد فعال شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *