×
×

چه کسانی پول مشوق صادراتی مرغداران را خورده‌اند؟

  • کد نوشته: 4185
  • ۲ بهمن ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • یوسف رمضانی، تولیدکننده و صادرکننده نمونه ملی مرغ با انتقاد از پرداخت نشدن مشوق صادراتی صادرکنندگان مرغ گفت: دولت در اواخر سال ۹۳،  ۵۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی مرغ را به وزارت جهاد کشاورزی داد که این وزارت خانه نیز پول را به حساب صندوق ملی طیور واریز کرد. وی با بیان اینکه تاکنون یک […]

  • یوسف رمضانی، تولیدکننده و صادرکننده نمونه ملی مرغ با انتقاد از پرداخت نشدن مشوق صادراتی صادرکنندگان مرغ گفت: دولت در اواخر سال ۹۳،  ۵۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی مرغ را به وزارت جهاد کشاورزی داد که این وزارت خانه نیز پول را به حساب صندوق ملی طیور واریز کرد.

    وی با بیان اینکه تاکنون یک ریال از این پول به صادرکنندگان پرداخت نشده است، اظهارکرد: ده ها بار در این زمینه مصاحبه کردم، از وزیر جهاد و استانداران وقت بارها خواسته‌ام که طلب صادرکنندگان را پرداخت کنند اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

    این صادرکننده نمونه ملی مرغ، میزان صادرات را در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۱۲ هزار تن گوشت سفید اعلام کرد و گفت: به دلیل پرداخت نشدن مشوق صادراتی مرغ و نبود حمایت از صادرکنندگان امسال رغبتی برای صادرات نداشتم.

    رمضانی افزود: سهم مجموعه تولیدی‌ام از ۵۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی دولت ۱۲ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ریالی پرداخت نشده است. از بس پیگیری کردم و جواب نگرفتم خسته شده و از ادامه مطالبه این حق قانونی پشیمان شده‌ام؛ به من گفتند که پیگیری نکنی بهتر است، به همین خاطر از ادامه مطالبه این حق قانونی منصرف شده‌ام.

    صادرکننده نمونه ملی صادرات مرغ بیان کرد: قرار بود این پول به عنوان مشوق صادراتی به ازای هر کیلویی که صادر شده است پرداخت شود و اصلا قرار نبود در قالب تسهیلات باشد پس چرا تاکنون صندوق طیور پرداخت نکرده است و سئوالی است که باید پاسخ دهد.

    وی ادامه داد: پس از یک سال پرداخت ۵۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی مرغ به صندوق طیور، این صندوق اعلام کرد که به من ۳ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره می‌دهد که باید ۴ماهه برگردانم؛ من تولید کننده‌ام، صدقه خور کسی نیستم که می‌خواهند پولی که حقم است به من صدقه دهند.

    رمضانی بیان کرد: دیگر روحیه‌ای برای صادرات ندارم؛ در ابتدا خیلی راغب بودم صادرات داشته باشم به گونه‌ای که در عراق و تاجیکستان سردخانه زدم، خوردوهای مخصوص حمل و نقل خریداری کردم، سفیران قطر و عمان را برای بازدید از واحد تولیدی‌ام به مازندران آوردم، با امارات رایزنی کردم اما امروز به جایی رسیده‌ام که دیگر شوق صادرات ندارم چرا اینکه شوق را از صادرکننده مرغ گرفته‌اند.
    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *