×
×

چگونه خرما را ضدعفونی کنیم؟

  • کد نوشته: 7794
  • ۶ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از افکارنیوز، بسیاری می‌خواهند بدانند آیا لازم است خرما را ضد عفونی کنیم؟ آیا احتمال دارد ویروس کرونا بر روی خرما وجود داشته باشد؟ شست و شوی خرما به چه صورت است تا از ویروس و باکتری پاک شود. خرما همواره پای ثابت سفره افطار است و حالا باید […]

    چگونه خرما را ضدعفونی کنیم؟
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از افکارنیوز، بسیاری می‌خواهند بدانند آیا لازم است خرما را ضد عفونی کنیم؟ آیا احتمال دارد ویروس کرونا بر روی خرما وجود داشته باشد؟ شست و شوی خرما به چه صورت است تا از ویروس و باکتری پاک شود.

    خرما همواره پای ثابت سفره افطار است و حالا باید چگونه خرما را ضد عفونی کنیم تا از ویروس‌ها به ویژه ویروس کرونا پاک شود.

    شستن خرما ضروری است، زیرا این میوه به دلایل مختلف مانندگرد‌و‌غبار، فضولات پرندگان و حشرات موذی یا در زمان چیدن و درجه‌بندی شدن توسط کارگران احتمال دارد به ویروس و باکتری مبتلا شود.

    تا جایی که ممکن است باید خرما را به شکل فله‌ای و سنتی خرید نکنید، اما اگر خرما را تهیه و دیدید که فله‌ای عرضه شده بهترین کار این است که آن را درون ظرفی ریخته و پس از شست و شو با آب به مدت ۱۴ روز در جایی قرار دهید که اگر ویروس کرونا در آن وجود داشت از بین رفته و سپس مصرف کنید.

    به هیچ عنوان خرما را با مواد الکلی و ضد عفونی کننده شست و شو ندهید، زیرا این مواد وارد خرما شده و باعث مشکلات بسیاری در هنگام خوردن می‌شود.

    همچنین می‌توانید خرمای خشک را درون فر و یا ماکروفر قرار داده و آن را گرم کنید البته به شرط آنکه خرما نسوزد و با این روش کرونا موجود در خرما از بین می‌رد.

    اما خوب است بدانید خرما‌هایی که در کارخانه درون بسته‌بندی‌های مقاوم و غیرقابل نفوذ نایلونی وکیوم یا بسته‌بندی شده‌اند مراحل شست‌وشو و ضدعفونی را طی کرده و فقط پس از خرید ظرف خرما را شست و شو داده و ضد عفونی کنید تا از کرونا مصون بمانید.

    کارخانجات یا کارگاه‌های دارای مجوز بهداشت زیرنظر مسؤول فنی قبل از بسته‌بندی، خرما را شست‌وشوی اولیه داده و پس از آن میوه را ضدعفونی کرده و برای افزایش ماندگاری سرما یا گرمای ضعیف یا پرتو و اشعه به خرما می‌دهند تا آنزیم‌های آن غیرفعال و از فعالیت میکروب‌ها کاسته شود. این شیوه برای حذف ویروس کرونا کارآمد خواهد بود و دیگر نیازی به شست‌وشوی بیش از حد یا پوست‌گیری و حرارت‌دهی وجود ندارد.

    سلامت نیوز

    سرویس خبری: صنایع غذایی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *