×
×

از کارخانجات التماس و از دامداران امتناع!

  • کد نوشته: 3948
  • ۲ دی ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • الله یار ولی زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که برخی به بهانه‌های واهی در حال واردکردن بی رویه شیر خشک به داخل کشور هستند، اظهار کرد: مدیریت نادرست دولت در حمایت از بخش دامداری موجب وابستگی کشور در زمینه لبنیات و گوشت قرمز به کشورهای دیگر خواهد شد. واردات شیر خشک با ارز دولتی […]

  • الله یار ولی زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که برخی به بهانه‌های واهی در حال واردکردن بی رویه شیر خشک به داخل کشور هستند، اظهار کرد: مدیریت نادرست دولت در حمایت از بخش دامداری موجب وابستگی کشور در زمینه لبنیات و گوشت قرمز به کشورهای دیگر خواهد شد.

    واردات شیر خشک با ارز دولتی به بهانه کمبود تولید شیر!

    وی، واردات شیر خشک با ارز دولتی توسط کارخانجاتی که به بهانه کمبود تولید شیر اقدام به این کار می کنند را زنگ خطری برای تولیدات داخلی لبنیات دانست و افزود: به نظرمی رسد که افرادی به صورت مغرضانه در حال سوء استفاده از  مدیریت نادرست تعیین قیمت شیر هستند و با افزایش واردات شیرخشک علاوه بر تولیدکننده به مصرف کننده نیز لطمه می‌زنند.

    وی با ابراز نگرانی از فروش آزاد سبوس‌هایی که از گندم‌های یارانه‌ای حاصل می‌شوند، خاطرنشان کرد: صادرات این سبوس ها به خارج از کشور آن هم به صورت آزاد در شرایطی اتفاق می‌افتد که سهم دامداران از سبوس‌های تولید داخل تنها محصولات نامرغوب و ناخالص است.

    کیفیت کم سبوس‌های در اختیار دامداران

    این مسئول با تاکید بر اینکه اگر به محصولی مانند گندم یارانه اختصاص داده شده است، باید محصولات جانبی آن نیز مانند سبوس به صورت دولتی فروخته شوند، گفت: سبوس هایی که در اختیار دامداران قرار می‌گیرد از کیفیت پایینی برخوردار است و پس از وارد شدن به جیره غذایی دام‌ها  در بلندمدت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بخش دامداری بزند.

    وی با اشاره به این که دامپروری در روستاها در حال رونق یافتن است، گفت:از دولت انتظار می رود که از قشر دامداران حمایت کامل صورت بگیرد تا در آینده در بخش لبنیات و گوشت قرمز ناچار به واردات از کشورهای دیگر نشویم.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *