×
×

کاهش قیمت میوه‌های تابستانی/حداکثر سود مجاز برای فروش میوه ۳۵ درصد است

  • کد نوشته: 5246
  • ۹ مرداد ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید، کمبودی در عرضه میوه و صیفی  نداریم. وی افزود: براساس برآورد‌های صورت گرفته مبنی بر کاهش قیمت، تمامی اقلام میوه و […]

  • اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید، کمبودی در عرضه میوه و صیفی  نداریم.

    وی افزود: براساس برآورد‌های صورت گرفته مبنی بر کاهش قیمت، تمامی اقلام میوه و صیفی به طور متوسط نسبت به هفته گذشته ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

    کارگر قیمت هر کیلو انگور رطبی را ۴ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انگور عسگری ۵ تا ۸ هزار تومان، انگور یاقوتی ۵ تا ۹ هزار تومان، آلبالو رسمی ۶ تا ۹ هزار تومان، آلو سیاه ۳ تا ۷ هزار تومان، آلو شابلون ۵ تا ۱۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷ تا ۱۷ هزار تومان، زرد آلو ۶ تا ۱۳ هزار تومان، سیب گلاب ۵ تا ۱۱ هزار تومان، شلیل سفید ۸ تا ۱۵ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۵ تا ۱۱ هزارتومان، گلابی ۸ تا ۱۶ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۹ تا ۱۵ هزار تومان، گیلاس صورتی ۵ تا ۱۰ هزار تومان، گیلاس مشکی ۴ تا ۸ هزار تومان، هلو انجیری ۷ تا ۱۳ هزار و انواع هلو ۴ تا ۱۰ هزار تومان است.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و ۵۰۰، طالبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان و ۵، هندوانه ۴۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ تومان، موز ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و انبه ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

    وی نرخ هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه‌ای ۳ تا ۵ هزار تومان، بامیه ۷ تا ۱۳ هزار تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان و ۵۰۰، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار تومان، سیب زمینی نو ۴ تا ۶ هزار تومان، غوره آبگیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و ۵۰۰، غوره عسگری ۴ تا ۷ هزار تومان، فلفل تند ریز ۸ تا ۱۲ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۳ تا ۵ هزار تومان و فلفل شیرین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان است.

    کارگر با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در بازار گفت: هم اکنون هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۲ تا ۴ هزار تومان و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار تومان، کرفس ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار تومان، گوجه زیتونی فله ۵ تا ۸ هزار تومان گوجه فرنگی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و ۲۰۰، لوبیا سبز ۴ تا ۶ هزار تومان، هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان و ۵۰۰، لیمو ترش میناب ۷ تا ۱۴ هزار تومان و گل کلم گلخانه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

    وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به عرضه میوه از تمامی استان‌های کشور پیش بینی می‌شود که روند کنونی قیمت در فصل تابستان ادامه یابد.

    کارگر در پایان با اشاره به اینکه اقلام میوه و صیفی کیفیت متفاوتی دارند، تصریح کرد: خرده فروشان برحسب فاکتور می‌توانند حداکثر ۳۵ درصد سود روی اجناس خود لحاظ کنند و در غیر این صورت به عنوان متخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *