×
×

کاهش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت سیب زمینی/ قیمت سیب زمینی از اوایل ماه آینده متعادل می‌شود

  • کد نوشته: 4941
  • ۲ تیر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل گرانی سیب زمینی اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب، برداشت سیب زمینی ۴۰ روز به تعویق افتاد که این امر در کنار کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی سطح زیر کشت محصول ناشی […]

  • حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل گرانی سیب زمینی اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب، برداشت سیب زمینی ۴۰ روز به تعویق افتاد که این امر در کنار کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی سطح زیر کشت محصول ناشی از ورشکستگی کشاورزان در سال ۹۶ از جمله علل افزایش قیمت محصول در بازار به شمار می‌رود.

    وی افزود: با برداشت و ازدیاد عرضه سیب زمینی در اوایل مرداد از استان همدان پیش بینی می‌شود که قیمت این محصول به تعادل برسد.

    صابری از افزایش یک هزار تومانی قیمت سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار خبر داد و گفت: نرخ هر کیلو  محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار به ۵ تا ۷ هزارتومان رسیده است.

     

    وی وقوع سیل را عامل اصلی کاهش عرضه نسبت به تقاضا دانست و افزود: هم اکنون سیب زمینی گرگان، کرمانشاه و دزفول در حال عرضه به بازار است ، اما متأسفانه جوابگوی نیاز داخل نیست و همین امر موجب شده تا نوساناتی در قیمت ایجاد شود.

    رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه افزایش قیمت سیب زمینی و خلا بازار ارتباطی به صادرات ندارد، بیان کرد: وقوع سیل اخیرمنجر به بروز خسارت و کاهش تولید محصول در برخی استان‌ها شد که در نهایت این امر زمینه را برای خلأ بازار و افزایش قیمت ایجاد کرد.

    این مقام مسئول درباره علل گرانی هویج گفت: بارندگی و وقوع سیل اخیر در دزفول منجر به کاهش تولید و نوسان قیمت هویج در بازار شد، پیش بینی می‌شود که از ۱۰ روز آینده با عرضه هویج از استان فارس بازار به تعادل برسد.

    وی در پایان با اشاره به اینکه عرضه فعلی لوبیا سبز تنها مختص ورامین است، بیان کرد: محدودیت عرضه عامل اصلی افزایش قیمت در بازار به شمار می‌رود که در هفته‌های آتی با برداشت محصول از مناطق کرج و اصفهان پیش بینی می‌شود که قیمت محصول در بازار کاهش یابد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *