×
×

کاهش ۳۰ درصدی نرخ برنج داخلی/ احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد

  • کد نوشته: 479797
  • ۹ مرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل خاطر نشان کرد: کشاورزان بر این باورند که قیمت برنج در روزهای آینده بالا خواهد رفت این در حالیست که کارشناسان دیدگاه دیگری دارند و پیش‌بینی می‌کنند قیمت برنج در روزهای آینده افت کند. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، حسن تقی‌زاده از […]

    کاهش ۳۰ درصدی نرخ برنج داخلی/ احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد
  • رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل خاطر نشان کرد: کشاورزان بر این باورند که قیمت برنج در روزهای آینده بالا خواهد رفت این در حالیست که کارشناسان دیدگاه دیگری دارند و پیش‌بینی می‌کنند قیمت برنج در روزهای آینده افت کند.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، حسن تقی‌زاده از کاهش ۳۰ درصدی قیمت برنج داخلی داخلی خبر داد و گفت: تولید برنج در سال زراعی جدید حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. تابش آفتاب برای تولید برنج قابل قبول بود و از ۳۲ درجه بالاتر نرفت همچنین آب به میزان کافی برای کشت برنج وجود داشت و به نظر می‌رسد در ۴۰ سال اخیر چنین محصولی باکیفیتی برداشت نکرده باشیم.

    به گفته رئیس اتحادیه برنج فروشان بایل؛ میزان برنج شکسته در سال زراعی جدید کاهش پیدا کرده و میزان تولید برنج‌های کشت اول طارم و هاشمی قابل توجه است و پیش‌بینی شکسته شدن حباب قیمت برنج بعد از برداشت محصول دور از انتظار نیست.

    تقی‌زاده با اشاره به کاهش تقاضای خرید برنج از سوی تجار، افزود: تجار و کارشناسان بر این باورند که افت قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت از این‌رو مبادرت به خرید این محصول نمی‌کنند.

    این فعال اقتصادی ادامه داد: سال گذشته تجار از کشاورزان برنج را کیلویی ۳۰ هزار تومان خریداری کردند این در حالیست که در محصول اول قیمت برنج به کیلویی ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان رسیده است که هم اکنون بازار کشش این قیمت را ندارد از این‌رو فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نیز دستور خرید نداده‌‌اند و منتظر افت بیشتر قیمت‌ها هستند.

    تقی‌زاده ادامه داد: در سنوات گذشته خانواده‌ها همواره در فصل برداشت محصول اقدام به خرید ذخیره یک ساله یا ۶ ماهه برنج می‌کردند، اما در سال جاری تقاضا برای خرید این محصول از سوی خانواده‌ها نیز کاهش پیدا کرده و آنها هم منتظر افت قیمت این محصول در روزهای آینده هستند.

    رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل با بیان اینکه کشاورزان برای فروش برنج مقاومت می‌کنند، تصریح کرد: کشاورزان بر این باورند که قیمت برنج در روزهای آینده بالا خواهد رفت این در حالیست که کارشناسان دیدگاه دیگری دارند و پیش‌بینی می‌کنند قیمت برنج در روزهای آینده افت کند.

    وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی نرخ سایر انواع برنج داخلی، تصریح کرد: فجر کیلویی ۷۰ هزار تومان، شیرودی کیلویی ۵۸ هزار تومان، ندا کیلویی ۵۰ هزار تومان بفروش می‌رسد البته این ارقام برنج از ابتدای شهریور در بازار عرضه خواهند ‌شد.

    این فعال اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا شما موافق واردات برنج در دوره برداشت برنج ایرانی هستید؟ گفت: سالیانه به حدود یک میلیون تن برنج خارجی در کشور نیاز داریم که در سال جاری با برگزاری مراسمات در ایام محرم و صفر میزان نیاز به برنج خارجی افزایش پیدا می‌کند؛ از این‌رو وفور برنج خارجی در بازار امنیت غذایی در کشور را تضمین و در بازار تعادل ایجاد می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *