×
×

کشاورزان از قوانین جدید واردات فلفل دلمه به روسیه مطلع نبودند!

  • کد نوشته: 476462
  • ۱۸ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: متولیان امر باید اطلاعات کافی از تغییرات قوانین دیگر کشور‌ها برای واردات و صادرات داشته باشند، به طوری که با رصد روزانه و جمع آوری اطلاعات آن را در اختیار تولیدکننده و صادرکننده قرار دهند. او ادامه داد: علی رغم آنکه اطلاعات در ارتباط […]

    کشاورزان از قوانین جدید واردات فلفل دلمه به روسیه مطلع نبودند!
  • رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: متولیان امر باید اطلاعات کافی از تغییرات قوانین دیگر کشور‌ها برای واردات و صادرات داشته باشند، به طوری که با رصد روزانه و جمع آوری اطلاعات آن را در اختیار تولیدکننده و صادرکننده قرار دهند.

    او ادامه داد: علی رغم آنکه اطلاعات در ارتباط با تغییر قوانین دیگر کشور‌ها باید در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار گیرد، اما متاسفانه این کار تا به امروز صورت نگرفته است.

    نورانی گفت: با توجه به آنکه قوانین اتحادیه اروپا در ارتباط با واردات محصولات به جهت سلامت انسان‌ها هر روز در حال تغییر است، متولیان امر باید اطلاعات کافی از این تغییرات داشته باشند.

    او گفت: روسیه در ۳ تا ۴ ماه اخیر اطلاع رسانی کرده بود که از برج ۱۰ میلادی باید محصولات گواهی نامه باقی مانده سموم داشته باشند که متاسفانه این موضوع به سبب عدم اطلاع رسانی خسارت سنگینی به تولیدکننده و صادرکننده وارد کرد.

    این مقام مسئول گفت: با توجه به آنکه قوانین کشور‌ها روزانه به جهت سلامت انسان و محیط زیست در حال تغییر است، راهی جز کنترل استفاده از سموم و آفت کش نداریم.

    به گفته او، با اتخاذ برنامه مدون تولیدکننده باید قوانین روز دنیا را رعایت کند و حتی برای مصرف کالا در داخل هم باید کنترل کیفی را بالا بریم تا دچار مشکلات برون مرزی نشویم.

    رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: وزارت کشاورزی عمان طی صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که از اول سال ۲۰۲۱ تمامی صدور گواهی‌های قرنطینه‌ای باید به تایید سفارت عمان یا یکی از کشور‌های حوزه خلیج فارس برسد، اما از آنجا که سفارتخانه در بنادر برای تایید نداریم، بنابراین امروز متولیان ایران و عمان باید در این باره مذاکره کنند تا کالا مرجوع نشود.

    به گفته او، هم اکنون نبود متولی در بحث توسعه صادرات غیرنفتی یکی از چالش‌های پیش روست، در حالی که باید برای صادرات غیرنفتی یک وزارتخانه داشته باشیم.

    گفتنی است؛ روسیه به علت استفاده از سمومی که او استفاده از آن را برای محصولات کشاورزی ممنوع کرده بود، واردات فلفل دلمه های ایرانی به کشورش را ممنوع کرده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *