×
×

کشاورزان نگران تأمین سموم مورد نیاز نباشند / سموم پرخطر حذف شد

  • کد نوشته: 6472
  • ۱۷ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیمراد سرافرازی معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه استفاده صحیح سموم جزئی از برنامه رفع عوامل خسارت‌زا است اظهار کرد: سازمان حفظ نباتات کشور بر استفاده از آفت کش‌ها به عنوان آخرین عامل تأکید دارد به همین […]

    کشاورزان نگران تأمین سموم مورد نیاز نباشند / سموم پرخطر حذف شد
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیمراد سرافرازی معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه استفاده صحیح سموم جزئی از برنامه رفع عوامل خسارت‌زا است اظهار کرد: سازمان حفظ نباتات کشور بر استفاده از آفت کش‌ها به عنوان آخرین عامل تأکید دارد به همین خاطر سال گذشته تلاش کردیم از سموم کم خطر و متوسط خطر استفاده و سموم پرخطر را از لیست سموم مصرفی کشور حذف کنیم.

    معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور با تأکید بر گسترش استفاده از عوامل بیولوژیک در توسعه گلخانه‌ها افزود: در راستای استفاده از عوامل بیولوژیک در توسعه گلخانه‌ها یک پروژه کلان داریم که قرار است با همکاری بخش خصوصی و عوامل بین‌المللی انجام شود چراکه حمایت از تولید داخل از جمله اهداف هفتمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی به شمار می‌رود.




    او با بیان اینکه حذف ۱۲ سم از واردات از دیگر اقدامات سازمان حفظ نباتات به شمار می‌شود بیان کرد: تأکید ما بر شرکت‌های تولیدکننده داخل این است که باید تدارک سموم در داخل را داشته باشند که به همین منظور در شرایط فعلی بیش از دو برابر نیاز داخل تدارک دیده‌ایم.

    سرافرازی ادامه داد: برای بهبود استفاده از سموم شیمیایی دو کارگاه آموزشی را در هفتمین نمایشگاه تخصصی هماهنگ کردیم تا دوره آن را برای بخش تولید سموم برگزار کنند و سازمان حفظ نباتات این آمادگی را دارد به هر مقداری که نیاز باشد استفاده بهینه از سموم و ماشین آلات سم پاشی را آموزش دهند.

    معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه ارزیابی کیفی تولیدات داخل برای رفع دغدغه کشاورزان از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود گفت: سنجش رضایتمندی کشاورزان و ارزیابی کیفی در این زمینه باید انجام شود که این اقدام با همکاری آزمایش‌های فنی صورت می‌گیرد.

    او با اشاره به اینکه کشاورزان دغدغه‌ای از حیث سموم مورد نیاز را نداشته باشند بیان کرد: با وجود تمامی محدودیت‌ها شرکت‌های تولیدکننده سموم ۵۴ و ۵۵ هزار تن سم وارد یا تولید کردند که این میزان دو برابر نیاز کشور است.

    معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: هم‌اکنون سامانه جامع مانیتورینگ ندر کشور فعال است که بدین ترتیب تمامی سموم‌های وارداتی تا مصرف تحت نظارت قرار می‌گیرند و به محض دریافت گزارش مبنی بر تقلبی بودن از طریق ستاد‌هایی که در استان‌ها داریم پیگیری موضوع انجام می‌شود و اجازه گسترش نمی‌دهیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *