×
×

کشت برنج در کشور کنترل خواهد شد

  • کد نوشته: 477477
  • ۱۸ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، کامبیز عباسی در افتتاحیه نمایشگاه تخصصی کشاورزی با اشاره به بحران آب در کشور، اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور با آب و هوای خشک تنها یک سوم جهان بارندگی دارد این درحالی است که تبخیر در کشور سه برابر جهان است. وی […]

    کشت برنج در کشور کنترل خواهد شد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، کامبیز عباسی در افتتاحیه نمایشگاه تخصصی کشاورزی با اشاره به بحران آب در کشور، اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور با آب و هوای خشک تنها یک سوم جهان بارندگی دارد این درحالی است که تبخیر در کشور سه برابر جهان است.

    وی با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های علمی در کشاورزی و آبیاری، عنوان کرد: کشت برنج در کشور به جز دو استان گیلان و گلستان متوقف خواهد شد.

    رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید با استفاده از روش‌های علمی و آبیاری نوین باید یک کیلوگرم گندم را با یک مترمکعب آب تولید کرد.

    عباسی با ضرورت افزایش کشت گلخانه‌ای در کشور، مطرح کرد: انتقال کشت بهاره به فصل پاییز در دستور کار قرار دارد.

    وی افزود: به منظور افزایش مکانیزاسیون در چهار محال و بختیاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال اختصاص یافته که نسبت ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

    رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به مشکلات صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد و ادامه داد: مسئله صنایع تبدیلی باید در حوزه قانون‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

    عباسی با بیان اینکه رابطه اقلیم با تولید باید کم شود، گفت: با استفاده از تکنولوژی می‌توان از تغییر تولید بر اساس تغییر اقلیم جلوگیری کرد.

    وی به مسئله سرمازدگی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: با استفاده از تکنولوژی می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد و مانع از کاهش تولید محصولات کشاورزی شد.

    رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش دو برابری تسهیلات در بخش شیلات خبر داد و اظهار کرد: تسهیلات در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ از ۴۵ میلیارد تومان به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *