×
×

کشت گیاهان دارویی در تبریز ۱۳ هکتار توسعه یافت

  • کد نوشته: 476734
  • ۱ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، فرامرز افشانی افزود: در سال زراعی جاری ۳۳ گونه گیاه دارویی از جمله زعفران، گل محمدی، ریحان، فلفل و آویشن در مساحت ۵۱۴ هکتار در شهرستان تبریز کشت شده است. وی با بیان اینکه برای اولین بار شاهد […]

    کشت گیاهان دارویی در تبریز ۱۳ هکتار توسعه یافت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، فرامرز افشانی افزود: در سال زراعی جاری ۳۳ گونه گیاه دارویی از جمله زعفران، گل محمدی، ریحان، فلفل و آویشن در مساحت ۵۱۴ هکتار در شهرستان تبریز کشت شده است.

    وی با بیان اینکه برای اولین بار شاهد کشت موسیر نیز در مساحت یک هکتاری بودیم، افزود: توسعه این ۱۳ هکتار کشت با اختصاص نشاء و بذر رایگان به بهره برداران صورت پذیرفته است.

    افشانی از رونق کشت زعفران در منطقه خسروشاه شهرستان تبریز خبر داد و تاکید کرد: شهرستان تبریز به یکی از قطب‌های اصلی تولید زعفران در استان تبدیل شده است و نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی ایفا می‌کند.

    وی در خصوص چالش‌های موجود در تولید گیاهان دارویی شهرستان تبریز نیز گفت: عدم تولید نشاء و بذر اغلب گیاهان دارویی یکی از مشکلات اساسی بخش گیاهان دارویی شهرستان است که بهره‌برداران و کارشناسان را با مشکلات عدیده‌ای از جمله از بین رفتن گیرایی نشاهای حمل شده به علت حمل در شرایط نامناسب و عدم سازگاری رقم‌های حمل شده با آب و هوای شهرستان مواجه کرده است.

    وی با بیان اینکه تسهیلات کم بهره جهت مکانیزه کردن عملیات کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی تخصیص می‌یابد که این امر منجر به بالا رفتن سطح زیر کشت شده است افزود: سرمایه گذاران با ورود در جهت تأمین نهاده و کشت نشاء گیاهان دارویی می‌توانند نقش مفیدی ایفا نموده و سرمایه گذاری‌های لازم را انجام دهند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *