×
×

کمبودی در عرضه میوه و صیفی ماه رمضان نداریم/تعادل قیمت میوه در بازار

  • کد نوشته: 4760
  • ۱۴ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه و صیفی ماه مبارک رمضان نداریم، اظهار کرد: با توجه به وضعیت مناسب جوی و کاهش بارندگی ها، شرایط برای برداشت بسیاری از محصولات به منظور عرضه […]

  • مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه و صیفی ماه مبارک رمضان نداریم، اظهار کرد: با توجه به وضعیت مناسب جوی و کاهش بارندگی ها، شرایط برای برداشت بسیاری از محصولات به منظور عرضه به بازار فراهم است.

    وی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نظیر بذر، سم، کود و زحمات کشاورزان امیدواریم که بازار داخلی و صادراتی محصولات کشاورزی دچار چالش نشود تا تولیدکنندگان به سبب مازاد محصول دچار زیان شوند.

    شادلو ادامه داد: در فروردین امسال به سبب وقوع سیل و تاخیر در برداشت، بازار برخی محصولات دچار شوک قیمت شد که هم اکنون با فراهم شدن شرایط برداشت پیش بینی می‌شود در ماه مبارک رمضان، بازار به تعادل برسد.

    این مقام مسئول درباره علل گرانی سیب زمینی و پیاز در بازار گفت: وقوع سیل و بارندگی‌های اخیر، تاخیر در برداشت و مشکلات حمل و نقل موجب شد تا قیمت پیاز و سیب زمینی با نوساناتی در مراکز عمده فروشی و خرده فروشی روبرو شود که با مساعد شدن شرایط آب و هوا و فراهم شدن زمینه برای برداشت محصول پیش بینی می‌شود  شرایط بازار به سبب عرضه فراوان به روال سابق خود بازگردد.

    به گفته وی، اگرچه مصرف برخی محصولات نظیر خیار، گوجه فرنگی و هندوانه در ماه مبارک رمضان  متداول است، اما وضعیت مناسب کشت و عرضه نشان می‌دهد که کمبودی در عرضه این محصولات به بازار نداریم.

    نایب رئیس اتحادیه باغداران با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان خسارت سیل اخیر به باغات کشور در دسترس نیست، اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل و آبگرفتگی در اقصی نقاط کشور، از این رو تا مساعد شدن شرایط آب و هوا امکان برآورد نهایی خسارت سیل به باغات و مزارع کشور وجود ندارد.

    شادلو در پایان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی همانند سایر بخش‌ها متاثر از شرایط تورم و اقتصاد است، تصریح کرد: بخش کشاورزی همانند سایر بخش‌های اقتصادی دچار تورم است و این واقعیت را باید پذیرفت، اما در مجموع با مساعد شدن شرایط آب و هوا و فراهم شدن زمینه برای برداشت محصولات پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *