×
×

کمبودی در عرضه تخم مرغ نیست/نرخ هر کیلو تخم مرغ ۸ هزار و ۴۰۰ تومان

  • کد نوشته: 3726
  • ۱۰ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تومان است‌. وی […]

  • ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تومان است‌.

    وی افزایش قیمت تمام شده ناشی از نوسان نرخ نهاده های دامی و مشکلات حمل و نقل را دلیل اصلی نوسان قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد.

    نبی پور ادامه داد: هم‌اکنون‌تشکل ها اعلام آمادگی کردند که هر شانه تخم‌مرغ را با نرخ ۱۶ هزارتومان در میادین به مصرف کننده توزیع کنند.

    وی فروش هر عدد تخم مرغ با نرخ ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان را در خرده فروشی ها منطقی اعلام کرد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه توزیع ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن تخم مرغ وارداتی تاثیری بر بازار ندارد، بیان کرد: مسئولان ذی ربط راه تنظیم بازار را گم‌کردند چرا که تخم مرغ وارداتی به دلیل رانت و فساد در عرضه نمی تواند بر کنترل قیمت موثر باشد.

    نبی پور با اشاره به اینکه در تولید و عرضه تخم مرغ داخلی مشکلی وجود ندارد، افزود: روزانه ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که این میزان جوابگوی نیاز کشور است.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان با اشاره به اینکه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس مردم است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت یک‌کیلو گوجه فرنگی گلخانه ای از تخم مرغ بالاتر است، از این رو هجوم مردم برای خرید دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ به شمار می رود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *