×
×

یک میلیارد نهالکاری برای صیانت از خاک

  • کد نوشته: 480691
  • ۱۴ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در همایش روز جهانی خاک گفت: در کره زمین مسئله‌ای مهمتر از خاک نیست زیرا وجود و غذا ما از خاک است. وی با بیان اینکه تشکیل یک سانتی متر خاک به حدود ۷۰۰ سال زمان نیاز […]

    یک میلیارد نهالکاری برای صیانت از خاک
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در همایش روز جهانی خاک گفت: در کره زمین مسئله‌ای مهمتر از خاک نیست زیرا وجود و غذا ما از خاک است.

    وی با بیان اینکه تشکیل یک سانتی متر خاک به حدود ۷۰۰ سال زمان نیاز است، ادامه داد: در مقیاس زمینی می‌توان گفت خاک از موضوعات تجدیدپذیر است.

    وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط جغرافیایی کشور عنوان کرد: سالانه به دلیل شیب‌های تند در شهرهای کشور شاهد سیلاب‌های مخرب در اثر بارش‌ها بوده و یکی از مأموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی حفاظت از خاک است. بنابراین در صیانت از خاک وظایف راهبردی برعهده ما بوده و برنامه‌ها با جدیت در حال پیگیری است.

    ساداتی نژاد افزود: در برنامه‌ها با توجه به نگارش و تدوین برنامه هفتم توسعه ضرورت دارد توجه ویژه به خاک شده و اعتبارات لازم دیده شود.

    وی اظهار کرد: دولت نگاه مثبت داشته تا با برنامه‌های لازم از فرسایش خاک جلوگیری شده و سرعت این معضل کاهش یابد.

    وزیر جهاد کشاورزی به برنامه‌های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در بحث صیانت و پایداری خاک با یک میلیارد نهالکاری حرکت‌های جدیدی آغاز شده است.

    وی یادآور شد: فائو در جمع بندی‌های خود در دهه اخیر اشاره دارد جدی ترین راه برای خاک که مادر بشر است امری مهم‌تر از کارهای مردمی و فرهنگی نیست. در این راستا باید از انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی تقدیر کرده و آنها را مورد حمایت قرار داد.

    ساداتی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: در حوزه آموزش باید تولید محتوا داشت و مواردی در کتب درسی گنجانده شود.

    ساداتی نژاد در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما بدون حفظ خاک امنیت پایدار غذایی ممکن نیست و باید به این میراث بین نسلی توجه ویژه داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *