×
×

۱۵ هزار راس دام عشایر در سیل تلف شد

  • کد نوشته: 4490
  • ۱۷ فروردین ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جلسه ستاد بحران سیل سازمان امور عشایر به منظور بررسی وضعیت سیلاب در مناطق عشایری و خسارات وارده به عشایر و اتخاذ تصمیمات لازم برای امداد رسانی به عشایر آسیب دیده چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه برگزار شد. کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور […]

  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جلسه ستاد بحران سیل سازمان امور عشایر به منظور بررسی وضعیت سیلاب در مناطق عشایری و خسارات وارده به عشایر و اتخاذ تصمیمات لازم برای امداد رسانی به عشایر آسیب دیده چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه برگزار شد.

    کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در این نشست اظهار داشت: حجم سیل و خسارت های آن در استان های لرستان، ایلام، خوزستان، گلستان و کرمانشاه بیشتر از مناطق دیگر است.

    قندالی گفت: سیل در لرستان خسارت های زیادی به زیرساخت های مناطق عشایری استان از جمله راه های عشایری وارد کرده است که عمده آن در مناطق عشایری شهرستان پلدختر است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز اصلی عشایر لرستان به مواد غذایی، پوشاک، پتو، چادر و پلاستیک و نایلون است.

    قندالی با بیان اینکه خوشبختانه در خوزستان در حوزه عشایر اتفاق خاصی نیفتاده است، خاطرنشان کرد: در مناطق عشایری با هشدارهایی که داده شد و اطلاع رسانی های به موقعی که صورت گرفت، تقریبا همه عشایر آماده مقابله با سیل بودند و به ارتفاعات رفتند و خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی تا کنون گزارش نشده است.

    رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به بازدید از مناطق عشایری سیلزده گلستان، گفت: در گلستان به دام، سرپناه و اتراقگاه ها و زیرساخت های مناطق عشایری خسارتی وارد شده بود که بخشی از آن غفلت خود مردم و بخشی نیز غفلت برخی از دستگاه ها است که تمهیدات لازم را انجام نداده بودند.

    وی اضافه کرد: در مجموع حدود ۱۵ هزار راس دام عشایر در سیلاب های اخیر در سراسر کشور تلف شدند که عمده آن مربوط به استان گلستان است.

    قندالی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال با توجه به بارندگی ها وضعیت مراتع کشور خوب است، افزود: پیش بینی های هواشناسی این است که تا اواخر اردیبهشت ماه بارندگی های خوبی خواهیم داشت که البته این بارندگی ها تخریبی نخواهد داشت.

    گفتنی است هماهنگی با منابع طبیعی استان ها برای تنظیم تقویم کوچ و تاخیر در کوچ بهاره عشایر، اعزام ماشین های سنگین امور عشایر استان های معین به استان های سیلزده، پیگیری ایجاد ظرفیت قانونی برای احداث سرپناه مطمئن برای عشایر از طریق فراکسیون عشایری مجلس، و اعزام سه اکیپ به لرستان، ایلام و خوزستان برای بررسی وضعیت سیل در مناطق عشایری و برآورد خسارت ها و نحوه خدمات رسانی به عشایر، از مصوبات این نشست بود.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *