×
×

۱۶۶ هزار تن هندوانه برای شب یلدا به بازار عرضه می شود

  • کد نوشته: 476515
  • ۲۱ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبرعلوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری، مدیرکل دفتر امور سبزی ها و گیاهان جالیزی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت هندوانه جهت عرضه در شب یلدا برای سال جاری ۴ هزار و ۶۵۵ هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت حدود ۱۶۶ […]

    ۱۶۶ هزار تن هندوانه برای شب یلدا به بازار عرضه می شود
  • به گزارش پایگاه خبرعلوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری، مدیرکل دفتر امور سبزی ها و گیاهان جالیزی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت هندوانه جهت عرضه در شب یلدا برای سال جاری ۴ هزار و ۶۵۵ هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت حدود ۱۶۶ هزار تن محصول تولید و به بازار عرضه شود.

    وی ادامه داد: قیمت هندوانه به طور متوسط در مزارع بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است و قیمت این محصول در میادین تره و بار به حدود ۵ هزار تومان می رسد.

    مدیرکل دفتر امور سبزی ها و گیاهان جالیزی تاکید کرد: کمبودی برای تامین هندوانه بازار شب یلدا وجود ندارد.

    وی میزان سطح زیر کشت هندوانه برای عرضه در شب یلدا در سال زراعی گذشته را ۳ هزار و ۱۹۸ هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان سطح، بالغ بر ۸۳ هزار و ۹۳۷ تن محصول تولید شده است. همچنین میزان عملکرد تولید این محصول در هر هکتار ۳۸ تن بوده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *