×
×

۳.۲ میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر شد

  • کد نوشته: 475491
  • ۱۳ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیز به نقل از خبرگزاری مهر، شاهین رستم پور امروز پنجشنبه ۱۳ آبان در آئین افتتاح چهارمین جشنواره گل و گیاه زینتی در محل بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان شهر درچه اصفهان، اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید وزارت جهادکشاورزی به بخش باغبانی و گل و گیاه و همچنین توانمندی بالای این حوزه و وابستگی خیلی کم […]

    ۳.۲ میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر شد
  • به گزارش ایرانفودنیز به نقل از خبرگزاری مهر، شاهین رستم پور امروز پنجشنبه ۱۳ آبان در آئین افتتاح چهارمین جشنواره گل و گیاه زینتی در محل بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان شهر درچه اصفهان، اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید وزارت جهادکشاورزی به بخش باغبانی و گل و گیاه و همچنین توانمندی بالای این حوزه و وابستگی خیلی کم آن، لازم است جایگاه رفیع‌تری در ابن حوزه داشته باشیم زیرا این حوزه قابلیت صادرات سالانه ۱۰ میلیارد دلار محصول دارد.

    وی با بیان اینکه تغییر اقلیم ما را به سمت تولید محصولات گلخانه‌ای می‌برد، افزود: استان اصفهان با داشتن بیش از ۲ هزار هکتار گلخانه ۱۰ درصد از سطوح گلخانه‌ای کشور را در اختیار دارد اما استان شاخص در تولیدات کشاورزی است که محصولاتش به سراسر کشور و دنیا صادر می‌شود.

     چهارمین جشنواره بین المللی گل و گیاه زینتی امروز در محل بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان در شهر درچه اصفهان گشایش یافت. این جشنواره تا ۲۲ آبانماه ادامه خواهد داشت.

    بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان در شهر درچه استان اصفهان بنا شده که فاز یک و دو این مجموعه از سال ۱۳۹۲ تاکنون به بهره‌برداری رسیده و تاکنون حدود ۹۸ درصد از فاز سوم آن تکمیل شده است.

    این مجموعه در مساحتی حدود ۲.۵ هکتار احداث شده و با بهره‌برداری از آن برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۱۲۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است. این مجموعه شامل سالن‌های مجزا برای گیاهان آپارتمانی و فصلی و همچنین سالن ابزار است که نهادهای باغبانی، گلکاری و گل آرایی ارائه می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *