×
×

۴۵۰۰ تن رطب و خارک از نخیلات کارون برداشت می‌شود

  • کد نوشته: 479787
  • ۸ مرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی کارون با بیان اینکه برداشت رطب و خارک از ۱۵ روز گذشته در شهرستان آغاز شده است، گفت: عملیات برداشت تا شهریورماه ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، جبار حمادی در خصوص برداشت رطب و خارک در شهرستان اظهار کرد: معمولا ۱۰ […]

    ۴۵۰۰ تن رطب و خارک از نخیلات کارون برداشت می‌شود
  • مدیر جهاد کشاورزی کارون با بیان اینکه برداشت رطب و خارک از ۱۵ روز گذشته در شهرستان آغاز شده است، گفت: عملیات برداشت تا شهریورماه ادامه دارد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، جبار حمادی در خصوص برداشت رطب و خارک در شهرستان اظهار کرد: معمولا ۱۰ درصد از محصول نخیلات شهرستان به صورت رطب چینی است و پیش بینی می‌شود امسال ۴۵۰۰ تن رطب و خارک از نخیلات شهرستان برداشت ‌شود.

    وی افزود: برداشت رطب و خارک از ۱۵روز گذشته آغاز شده است و تا شهریورماه ادامه دارد.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون با بیان اینکه ۲۰ درصد از کل محصولات رطب و خارک شهرستان تاکنون برداشت شده است، تصریح کرد: سطح زیر کشت نخیلات شهرستان ۳ هزار هکتار است که ۲۹۲۰ هکتار بارور و مابقی آن غیر بارور است.

    حمادی با اشاره به اینکه در شهرستان دو کارگاه بسته‌بندی خرما وجود دارد، عنوان کرد: رطب استعمران و خارک برحی انواع محصولات نخیلات شهرستان است.

    وی در خصوص دیگر محصولات تابستانه افزود: کشت شلتوک ممنوع اعلام شده است اما دیگر محصولات شامل ذرت، سویا، ماش و کنجد در شهرستان کشت می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *