×
×

۷۳۳ هزار تن ذرت دانه‌ای و سیلویی در کرمانشاه برداشت شد

  • کد نوشته: 475329
  • ۸ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • «نوربخش حاتمی» روز جمعه به ایرنا افزود: برداشت ذرت سیلویی از ۲۰ مرداد ماه و ذرت دانه ای از ۱۰ شهریور ماه در مناطق سرد و معتدل استان شروع شده و برداشت در مناطق گرمسیری باقی مانده است. وی به سطوح زیرکشت ذرت در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان به کشت ذرت دانه […]

    ۷۳۳ هزار تن ذرت دانه‌ای و سیلویی در کرمانشاه برداشت شد
  • «نوربخش حاتمی» روز جمعه به ایرنا افزود: برداشت ذرت سیلویی از ۲۰ مرداد ماه و ذرت دانه ای از ۱۰ شهریور ماه در مناطق سرد و معتدل استان شروع شده و برداشت در مناطق گرمسیری باقی مانده است.

    وی به سطوح زیرکشت ذرت در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان به کشت ذرت دانه ای و ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار شامل کشت ذرت سیلویی اختصاص یافته است.

    حاتمی با بیان اینکه در اکثر شهرستان ها به جز پاوه ذرت کشت می شود، خاطرنشان کرد: کشت عمده ذرت در شهرستان های کرمانشاه و سرپل ذهاب انجام می گیرد.

    وی در پایان افزود: ذرت برداشت شده در کارخانه های ذرت خشک کنی فرآوری و برای خوراک دام و طیور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    تولید سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در کرمانشاه

    به گزارش ایرنا، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

    این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

    در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

    در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

    در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.  

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *