×
×

‌افزایش قیمت جهانی روغن به بهانه قیمت مناسب داخلی

  • کد نوشته: 478477
  • ۵ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، این بیانیه پس از آن صادر شد که جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی روز جمعه اعلام کرد که بزرگ‌ترین تولید کننده و صادرکننده روغن پالم در جهان، محموله‌های روغن پخت‌وپز و مواد خام آن به خارج از کشور را از ۲۸ […]

    ‌افزایش قیمت جهانی روغن به بهانه قیمت مناسب داخلی
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، این بیانیه پس از آن صادر شد که جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی روز جمعه اعلام کرد که بزرگ‌ترین تولید کننده و صادرکننده روغن پالم در جهان، محموله‌های روغن پخت‌وپز و مواد خام آن به خارج از کشور را از ۲۸ آوریل متوقف می‌کند تا قیمت‌های داخلی کاهش یابد.

    ممنوعیت صادرات باعث شده است که قیمت روغن سویا در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در مورد کاهش عرضه جهانی روغن‌های گیاهی جایگزین، به بالاترین حد خود برسد.

    بر اساس گزارش رویترز، برخی از سیاستمداران از ممنوعیت صادرات انتقاد کرده‌اند و در حالی که اقتصاددانان نسبت به آسیب درآمدهای صادراتی هشدار داده‌اند، اظهار کردند که این ممنوعیت به میلیون‌ها کشاورز خرده مالک آسیب می‌رساند. البته صادرات روغن پالم اندونزی معمولا حدود سه میلیارد دلار در ماه است.

    دولت هنوز اعلام نکرده که این ممنوعیت تا چه زمانی اجرا خواهد و کدام محصولات روغن پالم، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

    در بحبوحه افزایش تقاضا و تولید ضعیف تولیدکنندگان برتر اندونزی و مالزی، قیمت جهانی روغن پالم خام امسال به بالاترین حد تاریخی رسیده است.

    قیمت خرده فروشی روغن پخت‌وپز در اندونزی بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است و تلاش‌های قبلی برای کاهش قیمت‌ها، از جمله یارانه‌ها و محدودیت صادرات از اواخر ژانویه تا اواسط مارس، نه تنها نتوانست قیمت‌ها را کاهش دهد، بلکه افزایش قیمت‌های جهانی را تشدید کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *