×
×

آمادگی ایران و قزاقستان برای توسعه همکاری های کشاورزی

  • کد نوشته: 2119
  • ۵ آذر ، ۱۳۹۶
  • ۰
  • محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر جهاد کشاورزی قزاقستان اظهار کرد:  ایران و قزاقستان می توانند در زمینه کشاورزی و تامین مواد غذایی مکمل هم باشند. وی افزود: آمادگی داریم برای مبادله کالاهای کشاورزی مازاد مورد نیاز دو طرف بسترسازی کنیم. حجتی درزمینه شیلات و آبزی پروری خاطر […]

    آمادگی ایران و قزاقستان برای توسعه همکاری های کشاورزی
  • محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر جهاد کشاورزی قزاقستان اظهار کرد:  ایران و قزاقستان می توانند در زمینه کشاورزی و تامین مواد غذایی مکمل هم باشند.

    وی افزود: آمادگی داریم برای مبادله کالاهای کشاورزی مازاد مورد نیاز دو طرف بسترسازی کنیم.

    حجتی درزمینه شیلات و آبزی پروری خاطر نشان کرد: شیلات و آبزی پروری یکی از زمینه های همکاری دو کشور است و با توجه به منابع آبی در قزاقستان، ظرفیت های زیادی برای توسعه آبزی پروری در این کشور وجود دارد.

    وی افزود: ما نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده ماهی سردابی در دنیا آماده صادرات این محصولات و همچنین ایجاد زیرساخت های تولید در قزاقستان هستیم.

    وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مورد پیشنهاد قزاقستان، در زمینه حمایت و پشتیبانی فنی جهت تامین بذر و نیز آموزش برای کشت و تولید برنج در این کشور و انتقال آن به ایران آمادگی داریم.

    حجتی در پایان در خصوص کشت فراسرزمینی گفت: کشت فراسرزمینی و مسائل مربوط به زمین، از بسترهای همکاری بین دو کشور است و باید راهکارهایی پیدا کنیم که سرمایه گذاران ایرانی بتوانند محصولات مورد نیاز ما را در قزاقستان کشت کنند و تولیدات آن را به ایران بازگردانند.

    ایلنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *