×
×

گرانی گوشت قرمز از ابتدای فروردین/نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۴۸ هزار تومان

  • کد نوشته: 2368
  • ۲۷ فروردین ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ، از افزایش ۳ هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۴۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴۳ هزار تومانی به مغازه دار و ۴۷ تا ۴۸ هزارتومان به مشتری عرضه می‌شود. وی خروج دام به کشورهای […]

  • علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ، از افزایش ۳ هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۴۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴۳ هزار تومانی به مغازه دار و ۴۷ تا ۴۸ هزارتومان به مشتری عرضه می‌شود.

    وی خروج دام به کشورهای همجوار و غرب را دلیل اصلی گرانی گوشت در سطح تهران اعلام کرد.

    ملکی ادامه داد: در کشورهای همجوار دام زنده با دلار از صادرکنندگان خریداری می‌شود که در نهایت این امر به سبب سود بیشتر، خروج دام بیش از حد انتظار از محورها را به همراه داشته است.

    وی قیمت گوشت در روزهای آتی را پیش‌بینی کرد و افزود: اگرچه همه ساله در بهار به سبب فراوانی نعمت، قیمت گوشت شکسته می‌شود، اما از ابتدای فروردین امسال به سبب کاهش عرضه، گوشت قرمز گران شد که افزایش تقاضا در ایام پیش رو ماه رمضان، نوسان بازار گوشت را تشدید خواهد کرد.

    ملکی در پاسخ به اظهارات برخی افراد مبنی بر ثبات نرخ گوشت درب عمده فروشی‌ها، بیان کرد:  امروز براساس آخرین رصد بازار، نرخ هر کیلو گوشت درب عمده فروشی ۵۰۰ تومان افزایش یافت، ضمن آنکه گوشت درب عمده فروشی نایاب است و خرده فروشان به سختی آن را تأمین می‌کنند.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، ادامه داد: با وجود تماس‌های مکرر قصابان و توزیع کنندگان به دامداران برای تهیه دام، آنها قیمت‌ها را بالا بردند، چرا که هم اکنون هر کیلو بره در کرمانشاه با نرخ ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان خریداری و در نهایت در بازارهای کویت با دینار عرضه می‌شود.

    وی نرخ هر کیلو دام زنده در تهران را ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: البته امکان پیش‌بینی وضعیت بازار دام و گوشت در روزهای آتی وجود ندارد، به همین دلیل به تمامی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام هشدارهای لازم راجع به افزایش قیمت گوشت در ماه رمضان داده شده است تا آنها راه حلی برای جلوگیری از خروج دام پیدا کنند تا موضوع نوسان قیمت حاد تر از وضعیت کنونی نشود.

    ملکی با اشاره به اینکه بازارهای هدف از جمله امارات خواهان بره‌هایی با وزن ۳۰ کیلوگرم هستند، بیان کرد: اظهارات برخی افراد مبنی بر صادرات دام پرواربندی شده با وزن‌های سنگین که تقاضایی در داخل وجود ندارد را رد می‌کنم، چرا که هم اکنون علی‌رغم تلاش‌های مکرر اتحادیه مبنی بر جلوگیری از نسل کشی بره‌های ماده، متأسفانه هم اکنون بره‌های نر و ماد با وزن پایین به بازارهای هدف صادر می‌شوند.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به آخرین وضعیت واردات گوشت، گفت: هم اکنون واردات با میزان بالایی به کشور انجام می‌شود، چرا که با وجود کاهش عرضه دام اگر این امکان در داخل صورت نمی‌گرفت، با آشفته بازار قیمت گوشت روبه‌رو بودیم.

    وی از افزایش مجدد قیمت دام زنده در کشتارگاه خبر داد و افزود: امروز نرخ هر کیلو دام زنده درب مجددا ۵۰۰ تومان افزایش یافت که طبق روال قیمت گوشت دو برابر نوسان نرخ دام در بازار بالا می‌رود.

    ملکی با انتقاد از وضعیت اسفناک بازار گوشت گوسفندی، تصریح کرد: با وجود کاهش قدرت خرید خانوار در فروردین و به دنبال آن کمبود تقاضا، قیمت گوشت قرمز با نوسان قابل توجهی روبه‌روست که این امر مورد انتقاد شدید مصرف کنندگان و قصابان است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *