×
×

خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان/ میزان برداشت گندم در استان‌های جنوبی مشابه سال پیش است

  • کد نوشته: 2499
  • ۲۲ اردیبهشت ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • اسماعیل اسفندیاری‌پور به وضعیت مطلوب برداشت گندم در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با آنکه بارش باران در مناطق گرمسیر کشور ۳۵ درصد در فصل کشت سال گذشته کاهش داشته، اما برداشت گندم در این مناطق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یکسان است و وضعیت خوبی را در این حوزه داریم. وی […]

  • اسماعیل اسفندیاری‌پور به وضعیت مطلوب برداشت گندم در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با آنکه بارش باران در مناطق گرمسیر کشور ۳۵ درصد در فصل کشت سال گذشته کاهش داشته، اما برداشت گندم در این مناطق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یکسان است و وضعیت خوبی را در این حوزه داریم.

    وی با اشاره به اینکه تا هجدهم اردیبهشت طبق آمارهای رسمی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است،‌ تصریح کرد: طی بازدیدی که امروز از استان‌های سردسیر از جمله شهرهای نقده، بوکان و پیرانشهر داشتم، وضعیت تولید گندم در این استان‌ها هم بسیار مناسب است، مضاعف بر آنکه مبارزه با آفت سن گندم در استان‌های معتدل و سردسیر در حال انجام است.

    مجری طرح گندم همچنین از برنامه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با بیماری‌های قارچی در استان‌های شمالی کشور ازجمله گلستان،‌مازندران و دشت مغان در استان اردبیل خبر داد و افزود: سطح زیر کشت در کل کشور از نظر کنترل آفات تحت نظر است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

    اسفندیاری‌پور همچنین از برنامه آموزشی یکپارچه برای ۱۷ استانی که احتمال بروز سن گندم در آنها می‌رود خبر داد و گفت: با همکاری سازمان حفظ نباتات و موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی برنامه آموزشی جامعی را برای پیمانکاران و کشاورزان این ۱۷ استان برگزار کرد و اخطارهای لازم را داده‌ایم.

    وی از پیش‌بینی تولید بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در سال زراعی جدید خبر داد و گفت: نگرانی بابت تأمین نیاز گندم کشور نداریم.
    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *