×
×

قانع نشدن نماینده از پاسخ وزیر جهاد کشاورزی

  • کد نوشته: 2900
  • ۱۰ مرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در نشست امروز کمیسیون که قرار بود سوال ۱۵ نماینده سوال کننده از وزیر جهاد کشاورزی مطرح شود به دلیل حضور نیافتن ۱۲ نفر از آنان فقط سوال ۳ نماینده مطرح شد. وی ادیانی، گودرزی و داودی را از جمله نمایندگان سوال کننده حاضر در جلسه امروز کمیسیون […]

    قانع نشدن نماینده از پاسخ وزیر جهاد کشاورزی
  • نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در نشست امروز کمیسیون که قرار بود سوال ۱۵ نماینده سوال کننده از وزیر جهاد کشاورزی مطرح شود به دلیل حضور نیافتن ۱۲ نفر از آنان فقط سوال ۳ نماینده مطرح شد.

    وی ادیانی، گودرزی و داودی را از جمله نمایندگان سوال کننده حاضر در جلسه امروز کمیسیون اعلام کرد و افزود: سوالات ادیانی و گودرزی درباره  الگوی کشت محصولات کشاورزی و الزامات آن بود که با وجود تاکید برنامه ششم توسعه در این خصوص وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه عملیاتی برای پیاده کردن مواد مربوطه در برنامه ششم نداشت.

    نماینده مردم گرگان در مجلس دلایل شیوع بیماری تب برفکی در طیور و آنفولانزای فوق حاد در پرندگان را سوال داوودی دانست و افزود: این بیماری‌ها تلفات سنگینی در دام و طیور به بار آورد. بر اساس اعلام نماینده سوال کننده طی سال‌های اخیر بیماری تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  به ترتیب ۵۰۰ هزار راس دام و ۴۰ میلیون قطعه پرنده را تلف کرد.

    وی افزود: در عین حال انتقاد نماینده سوال کننده از وزارت جهادکشاورزی این بود که چرا درباره بیماری تب برفکی دام و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آمار صحیح ارائه نمی‌شود و اقدامات جدی در این ارتباط انجام نشده است؟

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس به اشاره به پاسخهای محمود حجتی به سوالات مطرح شده، گفت: وزیر جهادکشاورزی درباره اجرای الگوی کشت محصولات باغی و کشاورزی گفت که با وجود مواد قانون برنامه ششم در این خصوص به در اختیار نبودن  امکانات  و ابزار اجرای قانون، این کار هنوز اجرایی نشده است. حجتی اجرای الگوی کشت را نیازمند زمان طولانی‌تری دانست. همچنین  وزیر جهاد کشاورزی از بسیج همه امکانات وزارت جهادکشاورزی برای مبارزه با بیماری‌های میکروبی و ویروسی در دام و طیور سخن گفت.

    تربتی نژاد از ارجاع سوال ادیانی و گودرزی به کمیته مرکب از معاونان وزیر جهادکشاورزی و نمایندگان سوال کننده برای بررسی بیشتر موضوع سوال و ارائه توضیحات تکمیلی برای قانع شدن یا نشدن نمایندگان سوال کننده خبر داد.

    نماینده مردم گرگان در مجلس در عین از ارجاع سوال بیماری تب برفکی دام و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به دلیل اقدام نکردن وزارت جهادکشاورزی به صحن علنی مجلس خبر داد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *