×
×

راه اندازی قرار داد آتی زعفران برای تحویل در آبان

  • کد نوشته: 3194
  • ۲۶ شهریور ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس،بورس کالای ایران خطاب به فعالان معاملات قراردادهای مشتقه این بازار ، از راه اندازی قرارداد آتی زعفران رشته ای درجه یک یا به اصطلاح پوشال معمولی برای تحویل در آبانماه ۱۳۹۷ از روز سه شنبه این هفته خبر داده است. این قرار داد آتی برای مدت کمتر از یک […]

  • به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس،بورس کالای ایران خطاب به فعالان معاملات قراردادهای مشتقه این بازار ، از راه اندازی قرارداد آتی زعفران رشته ای درجه یک یا به اصطلاح پوشال معمولی برای تحویل در آبانماه ۱۳۹۷ از روز سه شنبه این هفته خبر داده است.

    این قرار داد آتی برای مدت کمتر از یک ماه تا تاریخ ۲۱ آبانماه ۱۳۹۷ قابل معامله خواهد بود.

    گفتنی است قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی با دوره پیش گشایش به مدت ۹۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی رأس ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد.

    قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

    به گزارش فارس،در صورت عدم انجام معامله در حراج قیمتی ،قرارداد آتی متوقف و مجدد همین فرایند روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

    حد نوسان قیمت روزانه در این بازار حداکثر تا مثبت منفی سه درصد با توجه به قیمت تسویه روز قبل بوده و حداکثر حجم هر سفارش تا ۲۵ قرارداد تعیین شده است.

    حداقل وجه تضیمن نیز ۷۰ درصد وجه تضیمن اولیه تعیین می‌شود و کارمزد تسویه نیز در مجموع ۷۰۰ تومان بابت هر قرارداد می‌باشد.

    خبرگزاری فارس

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *