×
×

گوجه آذربایجان غربی خوراک کدام کشورها می‌شود؟

  • کد نوشته: 3315
  • ۱۱ مهر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با تاکید به اینکه سال گذشته ۲۴۱۵ تن گوجه فرنگی به عراق صادر شد، اظهار کرد: در سال جاری و از زمان برداشت گوجه فرنگی ۴۸۰۰ تن از این‌ محصول به ۲ کشور عراق و گرجستان صادر شده است. وی با اشاره به میزان تولید […]

  • اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با تاکید به اینکه سال گذشته ۲۴۱۵ تن گوجه فرنگی به عراق صادر شد، اظهار کرد: در سال جاری و از زمان برداشت گوجه فرنگی ۴۸۰۰ تن از این‌ محصول به ۲ کشور عراق و گرجستان صادر شده است.

    وی با اشاره به میزان تولید گوجه فرنگی استان طی سال‌جاری گفت: امسال میزان تولید گوجه فرنگی در استان حدودا ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ تن بوده که نسبت به سال گذشته که حدودا ۱۶۸ هزار تن بوده کاهش داشته است.

    کریم زاده با اشاره به اینکه کاهش تولید یکی از دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی است، تصریح کرد: شرایط اقلیمی منطقه، کمبود بارندگی‌ها، کاشت نشدن به موقع و انتقال نشاء دیر هنگام سبب افت میزان عملکرد گوجه فرنگی در سال جاری شد.

    رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: برای تامین گوجه فرنگی مورد نیاز داخل و کنترل قیمت گوجه فرنگی صادرات آن متوقف شده اما صادرات گوجه فرنگی گلخانه ای همچنان ادامه دارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *