×
×

طلای سبز هم مقابل گرمای اردکان تاب نیاورد

  • کد نوشته: 3444
  • ۵ آبان ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • «علیرضا احمدی» در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه تصریح کرد: باتوجه به گرمای نامتعارف بهاره که کاهش شدید رشد زایشی در پسته‌زارهای شهرستان را موجب شد و همچنین شدت یافتن این گرما در تابستان پیش‌بینی می‌شود که امسال کمتر از ۲۵۰۰ تن پسته خشک از باغات این شهرستان برداشت شود. به گفته وی، این میزان […]

  • «علیرضا احمدی» در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه تصریح کرد: باتوجه به گرمای نامتعارف بهاره که کاهش شدید رشد زایشی در پسته‌زارهای شهرستان را موجب شد و همچنین شدت یافتن این گرما در تابستان پیش‌بینی می‌شود که امسال کمتر از ۲۵۰۰ تن پسته خشک از باغات این شهرستان برداشت شود.

    به گفته وی، این میزان برداشت پسته نسبت به مشابه سال گذشته با ۴۰ درصد و نسبت به متوسط سنواتی ٧۵ درصد، کاهش را نشان می‌دهد.

    احمدی به اشتغال بیش از ۷۰۰۰ نفر در فرایند تولید طلای سبز اردکان اشاره و خاطرنشان کرد: افزون بر ۷۰۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان اردکان به کشت درختان پسته اختصاص دارد.

    این مسئول از ارقام حاج عبدالهی، بادامی، اکبری و احمدآقایی به عنوان عمده ارقام محصول پسته در این منطقه یاد کرد و گفت: قریب هزار خانوار اردکانی از طریق کاشت، داشت و برداشت این محصول امرار معاش می‌کنند.

    به گفته‌ی احمدی، شهر اردکان و احمد آباد و نیز روستاهای مزرعه انارکی، چاه افضل و ترک آباد در بخش مرکزی ارکان از مناطق عمده تولید پسته‌ شهرستان اردکان هستند.
    انتهای پیام

     

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *