×
×

آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی/۹۵ درصد بهای آفتابگردان پرداخت شد

  • کد نوشته: 3542
  • ۱۳ آبان ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • مومن نیافر، مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی اظهار کرد: تاکنون ۸۹۲ تن گلرنگ با ارزش ۲۲ هزار میلیون ریال، آفتابگردان یک هزار و ۷۸۲ تن با ارزش ۴۴ هزار و ۷۹۵ میلیون ریال […]

  • مومن نیافر، مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی اظهار کرد: تاکنون ۸۹۲ تن گلرنگ با ارزش ۲۲ هزار میلیون ریال، آفتابگردان یک هزار و ۷۸۲ تن با ارزش ۴۴ هزار و ۷۹۵ میلیون ریال و ۲ هزار و ۷۵۲ تن سویا با ارزش ۶۴ هزار و ۱۸۳ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شده است.

    وی با اشاره به اینکه ۹۱ درصد بهای گلرنگ و ۹۵ درصد بهای آفتابگردان به حساب کشاورزان واریز شده است، افزود: همچنین بهای سویا خریداری شده به محض تحویل لیست های خرید به بانک، به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

    نیافر با اشاره به اینکه برداشت کلزا به پایان رسیده است، افزود: امسال۳۳۰ هزارتن کلزا با ارزش بیش از ۹ هزار و ۸۳ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و صد درصد بهای آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

    بیشتر بخوانید: رشد ۷ درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری/برداشت سویا آغاز شد

    مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه برداشت سویا به تازگی آغاز شده است، بیان کرد: برآوردهای اولیه وزارت جهاد کشاورزی حاکی از آن است که امسال میزان خرید تضمینی سویا به ۸۰ تا ۱۰۰ هزارتن برسد.

    این مقام مسئول میزان خرید تضمینی دانه های روغنی در سال جاری را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به آنکه هم اکنون عمده میزان خرید تضمینی دانه های روغنی مربوط به سویاست، از این رو تا پایان فصل برداشت نمی توان پیش بینی خاصی در این باره داشت.

    وی ادامه داد: با وجود قیمت های مناسب سویا در بازار، اکثر کشاورزان محصول خود را به بخش خصوصی تحویل می دهند.

    نیافر در پایان با اشاره به اینکه رقم جدیدی به میزان خرید تضمینی گندم اضافه نشده است، تصریح کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹ میلیون و ۴۶۴ هزارتن گندم با ارزش ۱۲۵ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *