×
×

گندم و روغن خام از عمده‌ترین محصولات وارداتی کشاورزی کشور هستند

  • کد نوشته: 478816
  • ۲۸ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، سال گذشته، ۷ میلیون و ۷۵ هزار تن گندم به ارزش ۲ میلیارد و ۴۸۶ میلیون دلار و یک میلیون و ۹۸۳ هزار تن روغن خام به ارزش ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار وارد کشور شد. مجموع واردات این […]

    گندم و روغن خام از عمده‌ترین محصولات وارداتی کشاورزی کشور هستند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، سال گذشته، ۷ میلیون و ۷۵ هزار تن گندم به ارزش ۲ میلیارد و ۴۸۶ میلیون دلار و یک میلیون و ۹۸۳ هزار تن روغن خام به ارزش ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار وارد کشور شد.

    مجموع واردات این دو کالای استراتژیک در سال ۱۴۰۰، از نظر ارزش جمعاً ۵ میلیارد و ۲۲۶ میلیون دلار و از نظر وزن مجموعاً ۹ میلیون و ۵۸ هزار تن بوده و در بین محصولات کشاورزی، بعد از ذرت دامی به ترتیب روغن خام و گندم، بیشترین ارز خروجی از کشور را برای واردات به خود اختصاص داده‌اند.

    گفتنی است، با توجه به افزایش قیمت جهانی غلات از جمله گندم و همچنین روغن خام، قیمت این محصولات در گذشته از طریق پرداخت یارانه از سوی دولت حمایت می‌شد و به همین دلیل، بخش قابل توجهی از اقلام مذکور به طرق مختلف وارد کشورهای همسایه که قیمت این دو کالا در آنها به مراتب پایین‌تر از کشورمان بود، می‌شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *