×
×

دوره خشکسالی بخش کشاورزی ادامه دارد

  • کد نوشته: 7704
  • ۳۰ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش از ابتدای سال زراعی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون، بارندگی در اغلب استان ها نرمال و بیش از نرمال و تنها در تعداد محدودی از استان های بخش […]

    دوره خشکسالی بخش کشاورزی ادامه دارد
  • احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش از ابتدای سال زراعی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون، بارندگی در اغلب استان ها نرمال و بیش از نرمال و تنها در تعداد محدودی از استان های بخش های غربی کمتر از نرمال بوده است.

    وی با اشاره به اینکه اکثر استان ها بیش از متوسط بلندمدت بارش دریافت کردند، افزود: طبق آمار ۳ تا ۴ استان کمتر از نرمال بارش دریافت کردند که با استمرار شرایط مساعد اقلیمی بارش ها به محدوده نرمال خواهند رسید.

    وظیفه متوسط بارش یک سال زراعی را ۲۳۲ میلی متر اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال زراعی تاکنون بیش از ۹۷ درصد بارش یک سال زراعی تامین شده است.

    رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه بارش های مناسب امسال ارتباطی به خروج از دوره خشکسالی ندارد، گفت: دیدگاه های مختلفی برای خشکسالی همچون هواشناسی، کشاورزی و هیدرولوژیک مطرح است که هر یک تبعات اجتماعی و اقتصادی خاص خود را دارد.

    وی ادامه داد: در استان هایی همچون هرمزگان که ۱۰۰ درصد بارش ها بیش از نرمال است، اما به منزله خروج از دوره خشکسالی نیست و به عبارت دیگر بارش مناسب یک سال زراعی به معنای خروج از دوره خشکسالی نیست.

    وظیفه در پایان تصریح کرد: از دیدگاه کشاورزی خشکسالی وجود دارد چرا که طی سال های قبل که با پدیده خشکسالی مواجه بودیم، استفاده از آب چاه های زیرزمینی رواج پیدا کرد که همین امر منجر به افت سطح آب های زیرزمینی شده است، از این رو وزارت نیرو به عنوان متولی امر باید تراز آب های زیرزمینی را اندازه گیری و آن را با ۵۰ سال اخیر مقایسه کند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *