×
×

آرامش را به بازار کالاهای اساسی بر می گردانیم

  • کد نوشته: 476210
  • ۸ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: از سال های گذشته مسئولیت حوزه تولید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بوده است و این کار را به نحو مطلوب انجام می دهد. حفظ امنیت غذایی مردم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و هست. بازاررسانی و نظارت بر توزیع که پیش […]

    آرامش را به بازار کالاهای اساسی بر می گردانیم
  • به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: از سال های گذشته مسئولیت حوزه تولید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بوده است و این کار را به نحو مطلوب انجام می دهد. حفظ امنیت غذایی مردم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و هست. بازاررسانی و نظارت بر توزیع که پیش از این به دلیل عدم اجرای قانون انتزاع در سال ۹۳ و لغو این قانون در سال ۹۸، برعهده وزارت صمت بود از ابتدای دولت سیزدهم رسما به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

    ساداتی نژاد ادامه داد: عدم اجرای قانون انتزاع موجب اخلال در بازار در زمان کمبود کالاها می شد و وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی و صمت پاسخگوی مشکل به وجود آمده نبودند که با واگذاری تمام اختیارات از مزرعه تا سفره به وزارت جهاد کشاورزی، زنجیره تولید تا سفره با یک فرمانده واحد کار خود را پیش می برد و باعث ایجاد آرامش در بازار خواهد شد‌.

    وزیر جهاد کشاورزی گفت: با دستور رئیس جمهور، کل اختیارات تا نظارت و بازرسی بازار و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی محول شده و این فرماندهی واحد آرامش را به بازار باز می گرداند.

    او گفت: امروز تمام فروشندگان محصولات اساسی زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شوند که تمام افرادی که کالاهای کشاورزی را در سطح کشور و شهرها توزیع می کنند، جزئی از خانواده وزارت جهاد کشاورزی هستند.

    ساداتی نژاد ادامه داد: برای بازرسی و نظارت بر بازار ۶۲۸ نفر از نیروهای بازرسی صمت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است و با تفاهم نامه ای که با بسیج مستضعفان به امضا رسید، نظارت و بازرسی را آغاز کردیم و این نیروها جزو خانواده وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند.

    وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با بازاررسانی هوشمند محصولات کشاورزی گفت: بازاررسانی هوشمند محصولات کشاورزی را با ۳۵۰ تن کالای اساسی در تهران شروع کرده ایم و این روند توزیع در کرج، اصفهان، خراسان رضوی و یزد هم آغاز شده است.

    او گفت: از تمام جوانانی که در زمینه پلتفرم های هوشمند فعالیت دارند دعوت می کنیم تا با سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران همکاری کنند تا این بازاررسانی مستقیم از مزرعه تا مغازه ها و درب منازل انجام شود.

    وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: روستا بازارها از هفته گذشته در مشهد آغاز شده و روند تشکیل آن در استان‌های دیگر ادامه خواهد داشت‌.

    ساداتی نژاد گفت: تامین ارز از ابتدای دولت به خوبی انجام شده و مشکلی در تامین نهاده دامی نخواهیم داشت و تولید به اندازه کافی انجام می شود.

    او ادامه داد: قرارگاه امنیت غذایی هر روز صبح رأس ساعت ۶:۳۰ دقیقه در تمام کشور شروع می شود و بازار را به صورت منظم رصد می کند.

    وزیر جهاد کشاورزی درباره تمهیدات لازم برای بازار شب عید گفت: با این تمهیدات مشکلی در تامین کالاهای اساسی شب عید نخواهیم داشت.

    به گفته او، یکی از یاران اصلی وزارت جهاد کشاورزی، رسانه ها هستند، اصحاب رسانه با اطلاع رسانی دقیق و به موقع باعث کاهش التهاب بازار و ایجاد آرامش در مردم شدند‌.

    ساداتی نژاد گفت: امیدواریم با همکاری همه زیر مجموعه‌ها و اصناف بتوانیم آرامش مطلوبی در بازار کالاهای اساسی ایجاد کنیم تا غذای سالم با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد‌.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *