×
×

احتکار برنج خارجی صحت ندارد/ فروش برنج با نرخ بالاتر از ۸ هزار تومان گران فروشی است

  • کد نوشته: 2957
  • ۲۰ مرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • مسیح کشاورز، دبیر انجمن برنج در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه احتکار برنج  خارجی صحت ندارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و برنج در تمامی مغازه ها به مشتریان در حال عرضه است. کشاورز در ادامه بیان کرد:  قیمت تمام شده هر […]

  • مسیح کشاورز، دبیر انجمن برنج در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه احتکار برنج  خارجی صحت ندارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و برنج در تمامی مغازه ها به مشتریان در حال عرضه است.

    کشاورز در ادامه بیان کرد:  قیمت تمام شده هر کیلو برنج خارجی برای واردکنندگان ۷ هزار تومان است، این درحالی است که با نرخ ۶ هزار و ۷۰۰ تومان به عمده فروشی ها در حال عرضه است. با توجه به اینکه هیچ کمبودی در بازار برنج وجود ندارد، چرا برخی رسانه ها با مطرح کردن چنین موضوعاتی تنها به سبب نگرانی خانوارها و اجتناب مغازه داران در عرضه، منجر به التهابات بازار و فروش هر کیلو برنج خارجی با نرخ های ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان می شوند؟.

    کشاورز ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۸۰۰ هزارتن برنج از طریق بخش خصوصی و دولتی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ هزارتن کاهش داشته است اما انتظار می رود که با ترخیص برنج های موجود در گمرک و حمل بخشی از برنج های خریداری شده از خارج به کشور این میزان جبران شود.



    به گفته وی؛ با توجه به تاخیر در اختصاص ارز و عدم حمل به موقع کشتیرانی تمامی واردکنندگان تا پایان شهریور موظف اند که بارهای خود را وارد کشور کنند.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه فروش برنج با نرخ بالاتر از ۸ هزار تومان گران فروشی است، بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز،قیمت هر کیلو برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان افزایش یافته است که با این وجود هر کیلو برنج خارجی باید حداکثر تا ۸ هزار تومان در بازار عرضه شود.

    وی در پایان تصریح کرد: اظهارات غیر کارشناسی برخی افراد  مبنی بر احتکار برنج در انبارها و پلمب آن منجر به التهابات بازار می‌شود، در حالیکه هیچ کمبودی در عرضه برنج های خارجی وجود ندارد. بنابراین از سازمان حمایت انتظار می رود که برخوردهای لازم با این افراد را داشته باشد، در غیر این صورت واردکنندگان تمایلی به ترخیص بار از گمرک ندارند و ارز دولت را پس خواهند داد که در نهایت این امر، ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند .

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *