×
×

ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی تامین شد

  • کد نوشته: 8605
  • ۱۷ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما،کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست مشترک با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از نهاده‌های دامی که در گمرکات مانده بود آزاد شده است گفت: تنها در روز‌های اخیر ۳۰ هزار تن […]

    ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی تامین شد
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما،کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست مشترک با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از نهاده‌های دامی که در گمرکات مانده بود آزاد شده است گفت: تنها در روز‌های اخیر ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی از بندر امام ترخیص شده و به سرعت در حال توزیع در کشور است.

    وی افزود: وزیر راه هم توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و علی رغم اینکه در فصل برداشت گندم هستیم ناوگان بسیاری درگیر حمل و نقل این محصول است، کامیون‌های مورد نیاز حمل نهاده‌های دامی نیز اختصاص یافته و نگرانی در خصوص رسیدن این نهاده‌ها به مرغ داران و دامداران وجود ندارد.

    وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در مراحل بعدی هم ارز مورد نیاز تامین نهاده‌های دامی توسط بانک مرکزی تامین می‌شود و امیدواریم بزودی شرایط مناسب در بازار نهاده‌ها دامی به وجود بیاید.
    آقای خاوازی تصریح کرد: می‌توان گفت مشکلات موجود در تامین نهاده‌های دامی حل شده و تنها نکته باقی مانده این است که نهاده‌ها به سرعت به دامداران و مرغداران برسد که این موضوع نیز در حال انجام است.
    وی اضافه کرد:​ بخش کشاورزی مشکلات بسیاری دارد که از طریق ورود دانش و فناوری به این بخش قابل حل است.
    وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به همکاری تنگاتنگ با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افق خوبی برای ورود دانش به بخش کشاورزی و بی نیازی از واردات بسیاری از محصولات کشاورزی دیده می‌شود.
    آقای خاوازی گفت:​ تامین نهاده‌های وارداتی و هوشمند سازی کشاورزی از طریق شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است در این وزارتخانه از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ که در این حوزه بتوانند نقش ایفا کنند حمایت می‌کند.وی افزود: از جمله این حمایت ها، تسهیل در صدور مجوز و دادن تضامین مختلف برای فعالیت این شرکت هاست.

    وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌هایی وجود دارد که در تامین کود‌های شیمیایی و زیستی می‌توانند کمک شایانی به بخش کشاورزی کنند و در جلسه امروز با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقرر شد که با این شرکت‌ها فعالیت تنگاتنگی داشته باشیم.قای خاوازی همچنین ابراز امیدواری کرد:​ در آینده نزدیک یک میلیون تن خوراک دام با استفاده از سرشاخه‌های نیشکر که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است به بازار عرضه شود.

    وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند کمک شایانی به کاهش واردات نهاده‌های دامی کند و هدف وزارت جهاد کشاورزی حمایت از توسعه این دست تولیدات است.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری : دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *