×
×

استاد دانشگاه‌: عنوان دوم تولید هندوانه در جهان مایه افتخار نیست

  • کد نوشته: 476285
  • ۱۱ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، صاحبعلی بلندنظر شامگاه چهارشنبه در همایش ملی «رسالت جامعه علوم باغبانی، گیاهان دارویی و فضای سبز در ایران» که به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه جهرم برگزار شد، افزود: سیستم آبیاری نوین و آبیاری تحت فشار و رو آوردن به کشت سبزیجات گلخانه‌ای و کاهش سطح کشت […]

    استاد دانشگاه‌: عنوان دوم تولید هندوانه در جهان مایه افتخار نیست
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، صاحبعلی بلندنظر شامگاه چهارشنبه در همایش ملی «رسالت جامعه علوم باغبانی، گیاهان دارویی و فضای سبز در ایران» که به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه جهرم برگزار شد، افزود: سیستم آبیاری نوین و آبیاری تحت فشار و رو آوردن به کشت سبزیجات گلخانه‌ای و کاهش سطح کشت از جمله راهکارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با در نظر داشتن این نکته که سبزیجات در کل محصولاتی پرمصرف از نظر نیاز آبی تلقی می‌شوند، نکات ذکر شده باید مورد توجه قرار بگیرد.
    این استاد دانشگاه در ادامه سرانه مصرف سبزی در ایران را ۶۰۰ گرم در روز عنوان کرد و گفت:‌ بر خلاف برخی آمارهای غلط، از نظر مصرف سبزی با کشورهای پیشرفته‌ برابر هستیم و اگر آمارهای ضد و نقیضی در این باره ارائه می‌شوند، به این دلیل است که ممکن است در مصرف یک محصول زیاده‌روی شود، در حالی که از سایر سبزیجات استفاده نمی‌‎شود.

    میزبانی شیراز از یک کنگره بین‌المللی
    عضو هیات علمی بخش علوم باغبانی دانشگاه شیراز نیز در این همایش ملی درباره گلخانه و گیاهان زینتی گفت: گل و گیاه صنعت گل و گیاهان زینتی می‌تواند اشتغالزایی خوبی را ایجاد کند و بستری مناسب برای مدیریت بحران اشتغال است.
    همایون فرهمند با اشاره به پنجمین کنگره ملی و بین المللی گل و گیاهان زینتی که از ۲۲ تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ به میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود افزود: به‌نژادی، گیاه‌افزایی، تغذیه و آب،  راهکارهای گسترش گردشگری بر مبنای گیاهان زینتی و منظر از جمله محورهای این کنگره بین‌المللی است.

    ساخت گلخانه در بیابان‌های اسپانیا
    عضو هیئت علمی گروه علوم باغبانی دانشگاه تهران درباره مسئله بحران آب و ضرورت تشکیل گلخانه‌ها و مزارع صیفی‌جات نیز در این همایش گفت: مساله بحران آب در همه جای دنیا وجود دارد و سالیان گذشته حتی مناطقی از کالیفرنیا آمریکا نیز با آن دست به گریبان بودند، حتی بسیاری از گلخانه‌ها کاملا در بیابان‌های بی آب و علف اسپانیا ساخته شده است.
    رضا صالحی،  با اشاره به فرصت‌های ایجاد شغل برای دانش‌آموختگان رشته کشاورزی افزود: راه‌اندازی مزارع صیفی‌جات و گلخانه‌های فوق پیشرفته، اصلاح بذر و… با توجه به معضلات آب از فرصتهای شغلی خوب برای دانش‌آمختگان رشته باغبانی است.
    این همایش ملی به میزبانی انجمن علمی دانشجویی علوم باغبانی دانشگاه جهرم به صورت مجازی با حضور اساتید، صاحب‌نظران و دانشجویان با محوریت نقش دانشجویان و اهمیت و کاربرد رشته علوم باغبانی، گیاهان دارویی و فضای سبز برگزار شد.
    در این همایش سه روزه که شامگاه سه‌شنبه گشایش یافت، رویکردها پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان این رشته و نقش دانشجویان در پیشرفت و کارآفرینی بررسی شد.
    بهداد علیزاده رئیس انجمن منظر ایران، حمیدرضا حیدری متخصص حوزه منظر و مدرس دانشگاه محقق اردبیلی و نسیم صحرایی‌نژاد عضو هییات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات نیز پنج‌شنبه ۱۱ آذر ماه  از ساعت ۱۹ تا ۲۲، در خصوص آینده شغلی منظر و فضای سبز در این همایش مجازی سخنرانی خواهند کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *