×
×

استفاده از آب مغناطیسی برای اولین بار در مزارع پرورش ماهی

  • کد نوشته: 477156
  • ۲۹ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، قاسم جعفروند در حاشیه راه‌اندازی پرورش ماهی در مراغه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مزرعه با ظرفیت تولیدی ۱۵ تن بوده و پیش‌بینی می‌شود با نصب تجهیزات تولید آب مغناطیسی به میزان قابل توجهی به تولید مزرعه افزوده شود. وی گفت: با […]

    استفاده از آب مغناطیسی برای اولین بار در مزارع پرورش ماهی
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، قاسم جعفروند در حاشیه راه‌اندازی پرورش ماهی در مراغه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مزرعه با ظرفیت تولیدی ۱۵ تن بوده و پیش‌بینی می‌شود با نصب تجهیزات تولید آب مغناطیسی به میزان قابل توجهی به تولید مزرعه افزوده شود.

    وی گفت: با وجود آنکه ماهی عملاً آبی را مصرف نمی‌کند و آب موجود در استخر پرورش به عنوان محیط زندگی ماهی محسوب می‌شود ولی به لحاظ محدودیت منابع آب در دسترس، وجود خشکسالی‌های اخیر و نیاز به ارتقا کارایی مصرف آب، برنامه شیلات برای کاربرد بهینه آب در آبزی‌پروری و انجام پالایش آب استخر، استفاده از روش‌های جدید تولید است.

    مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این مزرعه آب مغناطیسی بدون اضافه کردن مواد شیمیایی و سمی به محیط پرورش از تشکیل رسوب جدید پیشگیری می‌کند، اضافه کرد: با اِعمال امواج مغناطیسی به آب، اکسیژن در دسترس ماهی افزایش می‌یابد و در نهایت جذب پروتئین خوراک افزایش می‌یابد.

    جعفروند ادامه داد: حذف چشمگیر جلبک و بار میکروبی، کاهش زمان پرورش و کاهش پسماند پس از نصب تجهیزات پالایش آب استخر مورد انتظار است.

    وی ضمن تأکید بر کارکرد تجهیزات جدید آبزی پروری و تأثیرات آنها بر افزایش تولید در استان اعلام کرد: این مدیریت ضمن احساس مسؤولیت نسبت به نسل‌های آینده، درصدد است از آب مورد نیاز در حوزه آبزی‌پروری بیشترین بهره‌برداری را کرده و از هدررفت آن جلوگیری کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *