×
×

اسدالله عسگراولادی درگذشت

  • کد نوشته: 5569
  • ۲۳ شهریور ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز ،  عسگراولادی که از هفته گذشته به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود، غروب روز ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در تهران در گذشت. اسدالله عسگر اولادی متولد ۱۳۱۲ در تهران بود. بر خلاف برادر بزرگترش حبیب الله که بیشتر در سیاست فعالیت می‌کرد و در سال ۱۳۹۲ درگذشت، از ابتدا محور فعالیت‌های خود […]

    اسدالله عسگراولادی درگذشت
  • به گزارش ایرانفودنیوز ،  عسگراولادی که از هفته گذشته به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود، غروب روز ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در تهران در گذشت.
    اسدالله عسگر اولادی متولد ۱۳۱۲ در تهران بود. بر خلاف برادر بزرگترش حبیب الله که بیشتر در سیاست فعالیت می‌کرد و در سال ۱۳۹۲ درگذشت، از ابتدا محور فعالیت‌های خود را بر اقتصاد گذاشت، هرچند مانند برادر خود از پیش از انقلاب به عضویت حزب موتلفه اسلامی درآمد.
    عسگر اولادی در تمام دهه‌های گذشته، نام خود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان ایرانی مطرح کرد و چندی قبل اعلام کرد که بیش از شش دهه صادرات داشته است.
    صادرات پسته، زیره و میوه‌ خشک اصلی‌ترین فعالیت‌های اقتصادی عسگر اولادی را در تمام سال‌های گذشته را تشکیل می‌دادند و وی برای مدتی طولانی اصلی‌ترین تاجر ایرانی بود که در بازار چین حضور داشت.
    این ارتباط قوی و گسترده باعث شد عسگر اولادی در طول تمام سال‌های گذشته، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین باشد اما در نهم شهریور امسال و چند روز پیش از بستری شدن در بیمارستان، کرسی خود را به مجیدرضا حریری سپرد و به عنوان رییس افتخاری اتاق بازرگانی ایران و چین انتخاب شد.
    اسدالله عسگر اولادی در اسفند ماه سال گذشته، برای آخرین بار در انتخابات اتاق بازرگانی تهران نیز کاندید شد ولی رای لازم برای ورود به اتاق را به دست نیاورد.
     سرویس خبری : اهم اخبار

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *