×
×

اصلاح نژاد گاوها در شهرستان میانه با استفاده از نژاد «سمینتال»

  • کد نوشته: 2680
  • ۲۹ خرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • «جلال رحیم‌زاده» در بازدید از یک واحد دامپروری در شهرستان میانه، با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح از سال ۹۵ در سطح روستاهای شهرستان میانه با همکاری دامداران و با توصیه فنی کارشناسان اداره تولیدات دامی شهرستان، مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه و مأمورین تلقیح مصنوعی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. وی […]

  • «جلال رحیم‌زاده» در بازدید از یک واحد دامپروری در شهرستان میانه، با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح از سال ۹۵ در سطح روستاهای شهرستان میانه با همکاری دامداران و با توصیه فنی کارشناسان اداره تولیدات دامی شهرستان، مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه و مأمورین تلقیح مصنوعی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

    وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه ۹۷ تعداد ۲۷۰۰ رأس گاو شیری دو رگ تحت پوشش اصلاح نژاد گاو سیمینتال قرار گرفتند.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه میانه تصریح کرد: سمینتال دارای توانایی تولید شیر و گوشت، جذب مواد غذایی بالا، قابلیت باروری منظم و قدرت انطباق دام با شرایط لازم برای افزایش درآمد در واحدهای روستایی است.

    رحیم‌زاده با بیان این‌که نژاد سیمنتال همواره اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: علل زیادی مبنی بر اهمیت پرورش این نژاد وجود دارد که می‌توان به عملکرد مناسب، مدت بهره‌دهی طولانی‌تر، دو منظوره بودن(شیر و گوشت)، مقاومت در برابر بیماری‌ها، افزایش قابل توجه چربی و پروتئین شیر، گوساله‌دهی بالاتر هم‌چنین کم خوراک بودن و دارای کیفیت تولید شیر و گوشت بالا اشاره کرد.

    وی با بیان این‌که گاو سمینتال یک نژاد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: سمینتال نژادی آرام، کم خوراک با کیفیت تولید شیر و گوشت بالاست که هزینه‌های نگهداری آن برای پرورش پایین است.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه میانه در پایان هدف توسعه گاوهای دو منظوره را افزایش درآمد و سود خالص برای پرورش‌دهندگان و اقتصادی شدن فعالیت گاو داری در روستاها را برشمرد.
    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *