×
×

افزایش قیمت بستنی بدون مصوبه قانونی

  • کد نوشته: 2924
  • ۱۴ مرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، در پی افزایش قیمت شیرخام و لبنیات، قیمت بستنی طی هفته‌های اخیر با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مواجه شد و کارخانه‌های تولیدکننده انواع بستنی با قیمت‌های جدید محصولات‌شان را روانه بازار و سوپرمارکت‌ها کردند، اما مشخص نیست که این افزایش قیمت با کدام مصوبه قانونی و برچه اساسی اعمال شده است. […]

  • به گزارش ایسنا، در پی افزایش قیمت شیرخام و لبنیات، قیمت بستنی طی هفته‌های اخیر با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مواجه شد و کارخانه‌های تولیدکننده انواع بستنی با قیمت‌های جدید محصولات‌شان را روانه بازار و سوپرمارکت‌ها کردند، اما مشخص نیست که این افزایش قیمت با کدام مصوبه قانونی و برچه اساسی اعمال شده است.

    قیمت بستنی‌هایی که در گذشته ۵۰۰ و ۶۰۰ تومان بود، طی روزهای اخیر با قیمت ۱۰۰۰ تومانی در بازار عرضه شده و بستنی‌هایی که ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ قیمت داشتند به ترتیب با نرخ ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ تومان عرضه شدند.

    همچنین افزایش قیمت برخی مدل‌های دیگر بستنی از ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان مشاهده می‌شود. بستنی‌های کیلویی نیز از ۴۰۰۰ تومان به ۵۰۰۰ تومان تغییر قیمت داده و و برخی بستنی‌های کیلویی ۸۰۰۰ تومانی نیز با قیمت ۱۰ هزار تومان در بازار عرضه می شوند.

    با وجود پیگیری‌های مکرر خبرنگار ایسنا از دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگا، هیچ یک از مسئولان حاضر به پاسخگویی نشدند و از سویی دیگر رضا باکری – دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی – نیز که متولی بخش خصوصی و تولید در این بخش به شمار می‌رود، رسما اعلام کرد که هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نمی‌کنم.

    مشخص نیست مسئولیت افزایش قیمت‌ها و تخلفات مکرر در بازار لبنیات برعهده چه کسی است و چرا مسئولان و متولیان این بازار در بخش خصوصی و دولتی پاسخگوی مشکلات به وجود آمده نیستند.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *