×
×

افزایش قیمت مواد پروتئینی عامل اصلی هجوم افراد برای خرید مرغ است

  • کد نوشته: 3884
  • ۲۴ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه دلیل اصلی ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ و افزایش نرخ این کالا در بازار به شمار می‌رود. […]

  • محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه دلیل اصلی ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ و افزایش نرخ این کالا در بازار به شمار می‌رود.

    وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید مرغ، به نظر می‌رسد که معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی باید تمهیداتی برای افزایش تولید و کاهش ضایعات به کار گیرد.

    یوسفی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ در بازار وجود ندارد، بیان کرد: این درحالی است که به سبب ازدیاد تقاضا، قیمت مرغ با نوساناتی در بازار روبه‌روست.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش ۲.۵ برابری هزینه‌های تولید خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، مرغداران جرات جوجه‌ریزی از ترس گرسنگی مرغ هایشان را ندارند.

    وی، نرخ کنونی هر کیلو ذرت تحویل به مرغداران در تهران را یک هزار و ۵۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت این نهاده‌های دامی به سبب افزایش هزینه‌های حمل و نقل دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است.

    یوسفی با اشاره به تصویب قیمت ۹۸۰۰ تومانی برای مرغ از سوی سازمان حمایت گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، این نرخ برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

    این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت بازار مرغ طی روز‌های آتی، تصریح کرد: بنده معتقدم که قیمت مرغ تا بهمن ماه افزایش چندانی نخواهد داشت.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *