×
×

الگوی کشت در خراسان شمالی باید اصلاح شود/ لزوم تحول در حوزه آب

  • کد نوشته: 477831
  • ۹ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) خبرگزاری مهر، محمدرضا حسین نژاد در همایش فجر خودکفایی در حوزه کشاورزی که در تالار لاله بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد امنیت غذایی در گرو حرکت بسیجی و جهادی است. استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با روحیه بسیجی می‌توانیم ضمن آنکه بسیاری از تحریم‌ها را شکست […]

    الگوی کشت در خراسان شمالی باید اصلاح شود/ لزوم تحول در حوزه آب
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) خبرگزاری مهر، محمدرضا حسین نژاد در همایش فجر خودکفایی در حوزه کشاورزی که در تالار لاله بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد امنیت غذایی در گرو حرکت بسیجی و جهادی است.

    استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با روحیه بسیجی می‌توانیم ضمن آنکه بسیاری از تحریم‌ها را شکست دهیم در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی به خودکفایی دست یابیم.

    وی رسیدن به خودکفایی در حوزه گندم، جو، کلزا و گیاهان دارویی را منوط به داشتن روحیه و عزم بسیجی دانست و افزود: با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم ابزارها و ساز و کارهای لازم تحول کشاورزی را ایجاد کنیم.

    حسین نژاد با اشاره به وجود زمین‌های دیم بسیار در سطح استان، گفت: اگر در حوزه آب تحول ایجاد شود تحول بنیادین حوزه کشاورزی را هم شاهد خواهیم بود.

    وی افزود: باید افزایش راندمان کشت و آب کشاورزی را جدی گرفته و به این موضوع سطحی نگاه نکنیم.

    حسین نژاد داشتن الگوی کشت و استفاده بهینه از زمین‌ها را عامل مهم تحول در حوزه کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: با بهره مندی از تجارب جهانی شاهد افزایش راندمان این حوزه خواهیم بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *