×
×

امسال ۱۴ میلیون تن گندم تولید می‌کنیم

  • کد نوشته: 7881
  • ۱۰ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در سفر به استان خوزستان و در حاشیه بازدید از روند ترخیص نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور از بندر امام خمینی با اشاره به اینکه ما مدیون تلاش‌های کشاورزان تولیدکنندگان و بهره‌برداران هستیم، گفت: حضور امروز من در استان خوزستان […]

    امسال ۱۴ میلیون تن گندم تولید می‌کنیم
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در سفر به استان خوزستان و در حاشیه بازدید از روند ترخیص نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور از بندر امام خمینی با اشاره به اینکه ما مدیون تلاش‌های کشاورزان تولیدکنندگان و بهره‌برداران هستیم، گفت: حضور امروز من در استان خوزستان به دلیل دغدغه‌های تولیدکنندگان مرغ در زمینه دانه های ذرت است.

    وی افزود: به حمدالله با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در گذشته، امروز شاهد آزاد‌سازی و توزیع بسیار زیادی دانه ذرت هستیم و ذخایر و موجودی ما (در این استان) در دانه‌های ذرت به حدی است که می تواند تمامی ذرت مورد نیاز کشور را تامین کند.

    خاوازی با ابراز امیدواری در خصوص سرعت بخشیدن به ارسال مویرگی دانه ذرت به مرغداری‌ها در هفته جاری، تصریح کرد: ذخایر استراتژیک در زمینه دانه های ذرت نیز کافی است.

    وزیر جهاد کشاورزی گفت: حضور امروز من در این استان، به دلیل آن است که اگر اشکالاتی در کار وجود داشته باشد رفع شود و دوستان را تشویق کنیم تا با سرعت بیشتری دانه ذرت را به تولیدکنندگان مرغ اعم از مرغ تخمگذار و گوشتی برسانند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث تولید گندم در کشور گفت: یکی از استان‌های بسیار مهم در زمینه تولید گندم استان خوزستان است و حتماً از مزارع این استان بازدیدی خواهیم داشت.

    خاوازی ادامه داد: بهره برداران امسال حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن گندم در اختیار دولت خواهند گذاشت.

    وی میزان پیش بینی تولید گندم برای سال جاری را ۱۴ میلیون تن عنوان کرد و یادآور شد: فکر می‌کنم به پایداری تولید گندم در کشور دست یافته ایم.

    وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به متضرر شدن صنعت گل و گیاه با شیوع بیماری کرونا، گفت: از این صنعت حمایت خواهیم کرد. در جلسات پسا کرونا نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم تا حمایت لازم از صنعت طیور کشور داشته باشیم.

    وی گفت: همچنین به دنبال خرید مرغ به‌صورت روزانه هزار تن از مرغداران هستیم تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از قیمت مناسب این پروتئین ارزان برخوردار شوند.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *