×
×

بازار زعفران در ابهام به سر می‌برد/ پیش بینی تولید ۵۰۰ تن زعفران

  • کد نوشته: 6036
  • ۴ آبان ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت برداشت طلای سرخ اظهار کرد: چند روزی است که برداشت نوبرانه زغفران در مناطق سرد سیر آغاز شده، اما هنوز به پیک برداشت نرسیدیم.   او با اشاره به اینکه پیک […]

    بازار زعفران در ابهام به سر می‌برد/ پیش بینی تولید ۵۰۰ تن زعفران
  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت برداشت طلای سرخ اظهار کرد: چند روزی است که برداشت نوبرانه زغفران در مناطق سرد سیر آغاز شده، اما هنوز به پیک برداشت نرسیدیم.   او با اشاره به اینکه پیک برداشت از ۱۵ آبان به بعد آغاز می‌شود، افزود: با توجه به آنکه زعفران محصولی زیر زمین است از این رو تا پایان فصل برداشت همانند دیگر محصولات نمی‌توان تخمینی در خصوص میزان تولید داشت.   میری با بیان اینکه بازار زعفران همچنان در رکود به سر می‌برد، گفت: با توجه به ورود محصول نو به بازار و مانده محصول از سال گذشته در انبار‌ها، بازار زعفران همچنان مبهم است به طوری که نرخ مشخصی برای آن وجود ندارد و همواره خریداران به صورت توافقی محصول را از کشاورزان به سبب نبود شاخص مشخص قیمت خریداری می‌کنند.   نایب رئیس شورای ملی زغفران حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ را ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۹ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نبود بازار شفاف برای محصول زعفران نمی‌توان پیش بینی دقیقی در خصوص قیمت داشت چرا که قیمت این محصول به میزان تولید بستگی دارد.   او ادامه داد: سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی مجموع تولید زعفران را بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ تن اعلام کرد که امسال به سبب افزایش سطح زیر کشت راندمان تولید و شرایط مناسب جوی در ابتدای سال برآورد کرده است که تولید زعفران با رشد حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصدی به ۵۰۰ تن برسد.



      میری درباره آینده طلای سرخ در بازار بیان کرد: قیمت زعفران تابع عرضه و تقاضا است از این رو نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به آینده بازار داشت، اما به هر حال امیدواریم قیمت‌ها در همین حد باقی بماند تا جوابگوی هزینه کشاورزان باشد.   نایب رئیس شورای ملی زغفران درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های متعدد متاسفانه گمرک آمار ماهیانه صادرات زعفران را اعلام نکرده است تا بتوانیم پاسخگوی صادر کنندگان باشیم، اما برآورد‌ها حاکی از آن است که صادرات به بازار‌های هدف در حال انجام است، اما در خصوص میزان آن اطلاعی نداریم.
    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری :کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *