×
×

باقی ‌مانده پول خرید تضمینی گندم تا آخر مهر تسویه می‌شود/خودکفایی در گندم با خرید ۹.۵ میلیون تن

  • کد نوشته: 3343
  • ۱۶ مهر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • سید مؤمن نیافر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی کشاورزی فارس، در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و پرداخت پول گندم‌کاران اظهار داشت: تاکنون ۹ میلیون و ۴۶۱ هزار تن گندم به ارزش ۱۲۵  هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال از گندم‌کاران سراسر کشور خریداری شده است. وی گفت: تاکنون ۸۷ درصد بهای گندم خریداری شده […]

  • سید مؤمن نیافر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی کشاورزی فارس، در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و پرداخت پول گندم‌کاران اظهار داشت: تاکنون ۹ میلیون و ۴۶۱ هزار تن گندم به ارزش ۱۲۵  هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال از گندم‌کاران سراسر کشور خریداری شده است.

    وی گفت: تاکنون ۸۷ درصد بهای گندم خریداری شده به ارزش ۱۰۹ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال به گندم‌ کاران سراسر کشور پرداخت شده است و هنوز ۱۳ درصد پول پرداخت نشده که تا آخر این ماه پرداخت می‌شود.

    ۱۳ درصدی که این مسئول عنوان کرد، نزدیک به ۱.۷ میلیارد تومان می‌شود.

    مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به این سوال که آیا کشور ما با این حجم خرید تضمینی در بحث تولید گندم به خودکفایی رسیده است، گفت: قطعا همین طور ا ست و این میزان تولید ما را در تولید این محصول خودکفا کرده است.

    این مدیر شرکت بازرگانی دولتی درباره استان‌های با بیشترین و کمترین تولید، گفت: در سال زراعی جاری بیشتری حجم تولید گندم از استان خوزستان و کمترین از استان گیلان بود.

    نیافر با بیان  اینکه هنوز پرونده خرید تضمینی گندم بسته نشده است، گفت: خرید تضمینی گندم همچنان در برخی از استان‌ها وجود دارد، اما حجم آن قابل توجه نیست.

    این مدیر شرکت بازرگانی دولتی در پاسخ به اینکه پول باقی‌مانده گندم کاران چه زمانی پرداخت خواهد شد، گفت: آن طور که به ما قول داده‌اند، در صورت پرداخت اعتبار تا آخر مهرماه تمام بدهی‌ گندم‌کاران تسویه خواهد شد.

    وی بیشترین حجم خرید گندم را به ترتیب از استان خوزستان با یک میلیون و ۱۳۱ هزار تن، کردستان یک میلیون تن و استان گلستان با ۹۳۰ هزار تن اعلام کرد.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *