×
×

با واردات لیموترش به کشور مخالف هستیم

  • کد نوشته: 7844
  • ۸ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به تولید حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتنی مرکبات در کشورمان، گفت: کشور ما جزو ۱۰ کشور برتر تولیدکننده مرکبات در دنیا است. وی ادامه داد: از حدود ۵ میلیون […]

    با واردات لیموترش به کشور مخالف هستیم
  • به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به تولید حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتنی مرکبات در کشورمان، گفت: کشور ما جزو ۱۰ کشور برتر تولیدکننده مرکبات در دنیا است.

    وی ادامه داد: از حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتن مرکبات، حدود سه میلیون و دویست هزار تن پرتقال، ۷۵۰ هزار تن نارنگی، ۶۲۰ هزار تن لیموترش و بیش از ۶۰۰ هزار تن لیموشیرین است.

    جلیلی مقدم با اشاره به واردات لیمو، تصریح کرد: با وجود تولید حدود ۶۲۰ هزار تن لیموترش در کشورمان و به منظور پیشگیری از ورود آفات و بیماری‌های نوظهور، با واردات لیموترش به کشور مخالف هستیم.

    وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تن ذخیره پرتقال در سردخانه‌ها وجود دارد، یادآور شد: با توجه به عمر انبار پرتقال، این میوه باید وارد چرخه مصرف شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: صنایع غذایی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *