×
×

برداشت برگ سبز چای امروز به پایان می رسد/پرداخت ۷۵ درصد مطالبات چایکاران

  • کد نوشته: 3427
  • ۳۰ مهر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت رسمی برگ سبز چای تا پایان مهر ادامه دارد، اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱۲ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بیش از ۲۱۹ میلیارد تومان […]

  • حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت رسمی برگ سبز چای تا پایان مهر ادامه دارد، اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱۲ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بیش از ۲۱۹ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

    وی از پرداخت ۷۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۴ میلیارد تومان از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده پرداخت و مابقی طی روزهای آتی به حساب چایکاران واریز خواهد شد.

    جهان ساز با اشاره به اینکه ۳۸ میلیارد تومان از باقی مانده مطالبات چایکاران سهم دولت است، بیان کرد: سهم دولت تا نیمه آبان ماه به طور کامل با چایکاران تسویه حساب خواهد شد و سهم کارخانه های چای سازی بتدریج پس از فروش چای تولیدی به حساب کشاورزان واریز می شود.

    به گفته این مقام مسئول ۴۰ هزارتن معادل ۳۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۶۰ هزارتن معادل ۶۵ درصد درجه دو است.

    وی با اشاره به اینکه ۸۸ کارخانه چای سازی مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای هستند، افزود: تاکنون ۲۵ هزارتن چای خشک  استحصال شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

    رئیس سازمان چای در پایان تصریح کرد: امروز تا پایان وقت پیش بینی می شود که ۵۰۰ تن دیگر به میزان خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یابد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *