×
×

بهبود نسبی قیمت تخم مرغ در بازار؛ نرخ هر شانه تخم مرغ به ۱۸ هزار تومان رسید

  • کد نوشته: 9450
  • ۴ شهریور ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش نسبی قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۹ هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۶ هزار و […]

    بهبود نسبی قیمت تخم مرغ در بازار؛ نرخ هر شانه تخم مرغ به ۱۸ هزار تومان رسید
  • ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش نسبی قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۹ هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار تومان است.



    او افزود: طی روز‌های اخیر ستاد تنظیم بازار به مدت زمان یک ماه عوارض ۴ هزار تومانی صادرات را برداشت که این امر منجر به افزایش قیمت تخم مرغ در بازار شده است.

    نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را بالای ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان حداقل ۳ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی به شدت آشفته است، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو ذرت به بالای ۳ هزار تومان و قیمت هر کیلو کنجاله به ۱۰ هزار تومان در بازار آزاد رسیده که با استمرار این روند مرغداران قادر به ادامه تولید نیستند.

    او تولید اسمی روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که تولید واقعی ۲۵۰ تا ۴۰۰ تن کمتر از این میزان است.

    نبی پور کاهش قدرت خرید خانوار و افت مصرف در فصل تابستان را از علل اصلی کاهش قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم‌مرغ تصریح کرد: هم اکنون صادرات تخم مرغ به دلیل عوارض بالا قطع است و با حذف عوارض صادرات باید منتظر ماند و دید که صادرات به کدام سمت و سو می‌رود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام ،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *