×
×

تاکید پوتین برای کشت محصولات غیرتراریخته/ روسیه در تولید غلات آمریکا را پشت سر گذاشت

  • کد نوشته: 6554
  • ۳۰ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری پایان سال اعلام کرد: بخش کشاورزی روسیه بسیار رشد کرده و با عبور از کشورهای آمریکا و کانادا به عنوان بزرگترین صادرکننده گندم در جهان شد. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته این کشور […]

    تاکید پوتین برای کشت محصولات غیرتراریخته/ روسیه در تولید غلات آمریکا را پشت سر گذاشت
  • به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری پایان سال اعلام کرد: بخش کشاورزی روسیه بسیار رشد کرده و با عبور از کشورهای آمریکا و کانادا به عنوان بزرگترین صادرکننده گندم در جهان شد.

    رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته این کشور از واردکننده عمده غلات در جهان به صادرکننده این گونه محصولات تبدیل شده است.

    وی با بیان اینکه روسیه در تولید غلات از آمریکا و کانادا سبقت گرفته است،‌گفت: اتحادیه جماهیر شوروی خریدار غلات بود و این کشور در آن زمان بزرگترین خریدار غلات و گندم به حساب می‌آمد اما امروز روسیه بزرگترین تأمین‌کننده گندم در بازار جهانی محسوب می‌شود و ما بزرگترین کشور در این زمینه هستیم. 

    بر اساس آمارهایی که توسط خدمات آماری فدرال روسیه امروز پنج‌شنبه منتشر شد برداشت غلات در روسیه با ۶.۵ درصد افزایش امسال به رقم ۱۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است که این آمارها حاکی از بهبود وضعیت نسبت به سال گذشته و حتی پیش‌بینی‌هایی است که پیش از این وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرده بود. 

    پیش از این پوتین اعلام کرد که روسیه استقلال خود را در بازار جهانی گندم تضمین کرده است.

    بر اساس اعلام رئیس جمهور روسیه منابع طبیعی زیادی باید به عنوان تضمین کیفیت بالای تولیدات غذایی و نیز برای افزایش محصولات ارگانیک و همچنین غیرتراریخته اقدام کنند.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *