×
×

تفاهم نامه احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در گروه صنعتی و پژوهشی زرمنعقد شد

  • کد نوشته: 412359
  • ۱۲ خرداد ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • این تفاهم‌ نامه‌ها روز سه شنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۰در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت دکتر علیرضا رزم حسینی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز و با مشارکت ۱۳ واحد صنعتی در محل گروه صنعتی زر ماکارون امضاء و مبادله شد. به گزارش پایگاه خبری صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)،تفاهم نامه‌های احیاء […]

    تفاهم نامه احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در گروه صنعتی و پژوهشی زرمنعقد شد
  • این تفاهم‌ نامه‌ها روز سه شنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۰در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت دکتر علیرضا رزم حسینی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز و با مشارکت ۱۳ واحد صنعتی در محل گروه صنعتی زر ماکارون امضاء و مبادله شد.

    به گزارش پایگاه خبری صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)،تفاهم نامه‌های احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مردمی و غیردولتی و احیاء مسئولیت‌ اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است.

    تحقق بخشی به رویکرد دولت برای دستیابی به عدالت اجتماعی و توسعه متوازن با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی منطقه در کنار تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی در راستای مردمی و درون زا نمودن اقتصاد منطقه و ارتقاء تاب آوری جامعه محلی، از مهمترین اهداف این تفاهم‌ نامه‌ بود.

    شرکت‌های معین اقتصاد مقاومتی شهرستان‌های هدف‌ استان البرز در این تفاهم نامه‌ها متعهد شده‌اند نسبت به ظرفیت سنجی و انجام برنامه‌ریزی لازم متناسب و همگام با برنامه‌ریزی توسعه استان و اسناد فرادست استانی و شهرستانی به منظور بالفعل نمودن پتانسیل‌های منطقه و تأکید بر ظرفیت‌های بخش مردمی و انجام فرآیندهای تسهیل گری و به‌کارگیری تسهیل گران بومی در راستای اعتماد سازی و جلب مشارکت مردمی به منظور ایجاد تشکل‌های مردم نهاد در روستاهای هدف اقدام نماید.

    مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر در این نشست گفت: ما صنعتگران علی رغم وظیفه توسعه تولید، وظیفه اجتماعی هم داریم. امیدواریم بتوانیم نسبت به احیاء هدفمند مسئولیت‌های اجتماعی در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی، زیرساختی و فرهنگی شهرستان (از جمله کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال، بهبود سرانه‌های درآمدی، بهبود معیشت، بهداشت و سلامت مردم) از طریق انعقاد این تفاهم نامه اقدام نماییم.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این تفاهم نامه‌ها متعهد شده است تا نسبت به انتقال دانش و تجربیات به شهرستان‌های هدف، و پایش، ارزیابی و نظارت بر اقدامات معین اقتصاد مقاومتی در این مناطق اقدام کند.

    استاندار، نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دادستان و فرمانداران شهرستان‌های‌ اشتهارد و ساوجبلاغ از دیگر امضاء کنندگان این تفاهم نامه بودند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *